Nekromanti Vad är det som jag inte visste att jag behövde?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Slutet av vintern, humör och kreativitet på farligt låga nivåer och då löningen landat så ligger man tillfälligt på åtminstone svaga positiva siffror.

Nu behöves en boost. Vad är det som jag inte inser att jag behöver? Pryl, gizmo, köksmoj, vardagsrumspryttel, drink, maträtt, kaffe, spel, något till bilen, sak som gör livet lite göttare!

För er andra som känner liknande kan jag till exempel nämna att pizza hut har en GRYM toast med chevre, honung och soltorkade tomater.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
En kanin!

Jag har haft många djur i mitt liv och de är alltid bra sällskap. (Ja, kanske inte eremitkräftor tex - har aldrig haft någon sådan iofs, men föreställer mig att de inte riktigt är lika sällskapliga. När jag tänker efter, hela Arthropda kanske går bort...)

Som alla djur krävs det lite investering, sällskap, skötsel, uppfostran - men ger mycket tillbaka. Kaniner är av naturen glada och spralliga. Låt den röra på sig (men akta sladdar och känsliga möbler - kontrollera att allt av papper inom räckhåll är sånt du kan bli av med) och den blir glad och sällskapliga. (Låt den däremot slippa att hållas instängd i en bur större delen av dygnet. Över natten fungerar, men ge den möjlighet att röra sig och "ha ett revir", så trivs den.)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag vet inte hur det är med dig, men jag visste inte att jag behövde en sous vide-kokare med tillhörande vacuumförpackare.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
Angående djur, så har jag har haft en duva i rökgången, det rekommenderar jag inte alls. Spöklikt först, innan vi fattade vad det var. Och så var den inte rumsren.

Kaffekvarn är däremot ett måste. Hälften av smaken försvinner när du öppnar kaffepaketet! Nymalet kaffe är vardagslyx, och eftersom kaffe är något av det viktigaste som finns i livet (efter böcker, rollspel och människor) så höjer det livskvaliteten flera snäpp.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Bra grejor!

Krille;n161204 said:
Jag vet inte hur det är med dig, men jag visste inte att jag behövde en sous vide-kokare med tillhörande vacuumförpackare.
Jag har faktiskt en. Jag byggde en av en PID-regulator, en pump till ett akvarium och en generisk låda. Dessvärre pallade inte akvariepumpen värmen så bra så den pajjade efter ~10 ggr så jag letar efter en ny lösning på det. :)
 
Top