Nekromanti Västmark(e bra)!

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Västmark är som bekant(?) ett sago rollspel(å inte ett fantasy rollspel som mina små grå järn celler fick det till först...en kompis till mej redde ut begreppen...det va morgoth om ni bryr er)och ett mycket bra sådant...Du undrar va jag pratar om(eller det kanske du inte gör)?Jo om du läser högst upp på sidan så kanske du kommer ihåg...före den där lååånga parantecen som förrvirrade(?) dej(å mej).Jag hade igentligen tänkt å skriva den här på rävsans förlags forum...men nu blev det inte så(!).Nåja...som ja sa västmark är bra å ett sagorollspel(ett bra sagorollspel)!Västmark utspelar sej på Lyonia(ja tror i allafall det va så ön hette...öh heter...eller hur man nu ska skriva det.Ska man skriva i då eller nu tid?)som ligger nånstans under Irland.På Lyonia(eller vadenu hette)så finns landet Västmark(!)...det finns en massa andra land på Lyonia oxå men just nu föredrar ja att skriva om västmark(det var ju västmark det här inlägget skulle handla om...!)!I västmark finns det alver(älvor typ)alltså inte Tolkiens alver!Jag läste i nåt inläg från Krille att västmark(rollspelet) va det...va hetter re nu ijen?...det där roll spelet...nåja det stod iallala fall att västmark va det...dedär rollspel(nån som vet va det heter?)...vadetnu hette...västmark va alltså...vad det "dedär rollspelet" borde varit!Nu orkar ja inte skriva mer...
MVH Holy warrior,monstret från Skuggorna(kolla in min profil...om du inte redan gjort det).

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Holy Warrior on 2001-06-29 19:16.</EM></FONT></P>
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Ooooookej..... [OT]

Kritik...näe...inte riktigt...det va faktisk meningen att det skulle va rätt virrigt...

...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,482
Location
Helsingborg
Re: Ooooookej..... [OT]

"<EM>Ta det inte som kritik men detta måste vara ett av de virrigaste inlägg som jag sett.</EM>"
Inte om man sett hans övriga inlägg.. /images/icons/smile.gif Kul m. folk som försöker skapa en stil m. sina inlägg.

/[color:green]Han</font color=green> som kanske också ska ha det (lr kanske inte)
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Västmark....det va väl det jag skulle skriva om?

*flinar stort å svarar sej själv(och gör dessutom lite annat oxå)*:Jorå...det va västmark vi skulle snacka om(förvirrad)."Jag har spelat västmark.Det är kul." Vore en väldigt kort å distinkt beskrivning av västmark även om den (givetvis) stämmer så är den inte tillräklig!"Västmark e skitbra.Jag har spelat det några gånger.Min första figur va skitdåli!Jag har aldrg vart speledare i västmark(bara spelare)." Vore en längre beskrivning men nästan lika intetsägande!"Västmark är ett sagorollspel(å inte ett fantasy rollspel vicket ja trodde först..ja ska bespara er rästen av förklaringen.Den finns att läsa i inlägget:"Västmark(e bra)!"!)...västmark är,somsagt,ett sagorollspel.Det utspelar sej på ön Lyonia(om det är fel så låssas vi att det är rätt!).På ön Lyonia(...)så finns landen:Väsmark(!),Estanien,Avranien...va är det mer för land...?Inga(hoppas ja)!Västmark är platsen där spelet (måste...tror ja)börja!Magi är inte lika vanligt som i tex D&D(basic,advance eller Expert)utan mer sällsynt.Men det finns trevliga vapen du kan använda istället om du är förtjust i skadegörelse.Strids systemet är mycket mer utvecklat än(nu jämför jag med D&D igen)i tex D&D.Man får slå var man träffar!Så om jag får typ en 6 eller nåt så träffar jag i hövet(kanske.Inte säker på om ja verkligen gör det...kommer inte ihåg va alla resultat betyder).Sen slår jag skada med en 10 sidig tärning...tror ja det är...o får tie så flyger huvudet åt fanders!Mycket trevligt!Man slår nåt omtöckning slag oxå...men det tror ja inte behövs idet här fallet:).Det finns(som jag nämt i tidigare inlägg)älvor.Det finns goda å onda älvor.Dom heter nåt mojsigt(som jag inte kommer ihåg).När man väljer i färdigheter kan man välja å bli älva genom att lägga minst tre poäng på färdigheten "Älva blod".Det är bara älvor som kan ha mer än +2 i färdigheten "Stor".Har du plus 2 i älvablod så äru halv älva.Vicket betyder att du har en svans eller ett par räv öron(om du har valt att vara den sortens halvfolk)!Färdigheter är bland det första man får välja.Det finns minus å + färdigheter.En plus färdighet är en sån som kostar poäng(tex Älvablod eller stor).Man börjar med 4 poäng.Men man får mer poäng av att ta en minus färdighet.Till exempel galen minus 4(Du har multipla personligheter!Dårkistan nästa!)eller klumpig minus 4(du är tyst som en ångvält!Bra för tjuvar:)!).Efter färdigheterna kommer egenskaperna.Egenskaperna är saker som Bastard svärd plus 10(du är en jävel på å klyva skallar.).Jag har tyvärr har ja glömt hur många sånna poäng man börjar med.Efter man har gjort den ultimata krigaren(eller vad det nu är för skummis man har gjort),med andra ord:satt ut egenskaps poängen,så är det bara att bestämma om den ultimata krigaren(bara ett exempel) verkligen ska va krigare å inte lego soldat eller gladiator.När man gjort det är det bara å gå ut å rasera västamarks alla barer(eller va det nu är för mål man har...Ta över västmarks krona kanske...?).Men det får man förstås inte!Det är ju speledaren som fixar äventyr(och jag tror inte dom går ut på varken att rasera barer eller bli kung...suck)!Västmark finns å ladda ner på www.Rävsans.se(tror ja det e...annars kan ni j altti fråga krille)!MVR(Med vanliga rosslingar)Holy warrior,han som badar i Ankh(det är en bedrift!)!

...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?
 

Gandalf

Veteran
Joined
16 May 2000
Messages
48
Location
Stockholm
Re: Ooooookej..... [OT]

Inte alls kul, eftersom det resulterar i att man inte orkar läsa dem. Men är det vad man eftersträvar, who am I to judge!?
 
G

Guest

Guest
Doedinan är uppricktigt förvånad ...

...

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde avskaffas"
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: Ooooookej..... [OT]

Jag tycker att just det här inlägget var roligt. Om man skriver så hela tiden kan det dock blir aningen virrigt.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Ooooookej..... [OT]

Trevligt att du tyckte det va bra!Det tycker ja me...Jag försöker å inte skriva så hela tiden...och ja lyckas(fördetmesta)!!Läs mina andra inlägg för å få bekräftelse(ja...då menar ja inte dom FÖRSTA.Dom kan du hoppa(eller volta)över)!

...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Ooooookej..... [OT]

Nej...det är inte vad jag eftersträvar...det är mitt mål:)

...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?
 

Holy Warrior

Veteran
Joined
13 Apr 2001
Messages
34
Location
Elsewhere
Re: Doedinan är uppricktigt förvånad ...

Åh...Över varå?

...Vaereförn...?...vareereeär...?Vemr...vadrdetr...?...mmmrrr....?
 
Top