Nekromanti Vända blad?

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
  • Vi borde börja uppmärksamma och bekräfta varandra mer inom föreningen.
  • Vi borde hitta sätt att assistera varandra, om så bara i det lilla.
  • När vi blir frustrerade borde vi använda oss av bättre sätt att visa det på. Ingen tjänar på att stämningen blir infekterad
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Bunny said:
  • 1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
  • 1b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
  • 2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
  • 2b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
  • 3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ)
  • 4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)
  • 4b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
    .


  • Intresse för föreningen idag 1-5
    Jag skulle svara en feg 3a
    Motivering: Har mycket på bordet just nu i form av studier och arbete (frilans) har haft och kommer ha det mellan november 2010 och till en början på februari 2011.

    Vad kan få mitt intresse att öka?
    Problemet är väl verksamheten. Kan vi få till en intressant diskussion om vad vi ska göra och inte göra så tror jag det blir fin fint.

    Mitt förtroende för styrelsen just nu
    ?
    Motivering: Jag tycker frågan är svår att svara på. Bör jag placera en 1a, 3a, eller 5a? Jag känner inte styrelsen och har ingen aning om huruvida en person tar på sig något också genomför det. Ett problem är att jag inte har något intryck av någon. Jag vet vissa av styrelsemedlemmarnas "forumspersonlighet" men tycker inte att det är en grund att döma/bedöma någon på. Jag vet ju vilken "roll" jag är i småpraten eller i olika inlägg och jag vet att den "rollen" inte representerar den person jag är. Därav drar jag slutsatsen att de även gäller andra.

    Vad kan få ditt förtroende att öka?
    Jag skulle vilja veta vilka alla är och vad folk vill jobba med. Varför man ställde upp osv. Vilka frågor man brinner för.


    Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med?
    Låta årsmötet konstituera styrelsen.
    Formulera vad föreningen skall arbeta med och vilken aktivitetsnivå vi ska ha. Ska vi vara en passivt stödjande föreningen (i någon sorts rollspel.nus nattväktarstat = dvs vi ska göra så lite som möjligt. Något kärnuppdrag har vi) eller ska vi vara en "välfärdsförening" som har ambitionen att göra så mycket som möjligt under föreningens regi.

    Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen?
    Absolut. Motivation: För mig är föreningskulturen eller dylikt inte problemet. Problemet är att svaren tar längre tid eftersom vi inte träffas och diskuterar vid ett bord. Den andra anledningen är att jag har mycket på bordet just nu. Studier. Jobb.

    Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
    Att vi vet vad vi ska göra. Att jag har mer tid. Att kommunikationen går lite fortare så man inte står stilla och väntar på folks svar. Som person har jag nog också dåligt tålamod.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
  • 1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)

    4
  • 1b) Kort motivation (max 3 meningar)

    Just nu uppskattar jag utmaningen. Det varierar lite, men jag återkommer hela tiden till hur spännande jag tycker det är att arbeta med den här föreningen.
  • 1c) Vad kan få ditt intresse att öka?

    Att fler hittar inspiration.
  • 2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)

    4
  • 2b) Kort motivation (max 3 meningar)

    Styrelsen behöver hitta sin rätta form, sedan rollerna inom styrelsen. Jag har stort förtroende för individerna som utgör styrelsen.
  • 2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?

    Förtroendet kommer öka när styrelsen bevisar sin förmåga, om så också i det lilla. Det tror jag blir förlösande. Kör hårt, hörrni!
  • 3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ)

    Vem har formulerat en så svår fråga? Jag svarade väl delvis i trådstarten: teambuilding. Sedan borde vi jobba direkt med föreningens riktning - allt är möjligt.
  • 4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)

    Ja!
  • 4b) Kort motivation (max 3 meningar)

    Vi behövs - för forumet och för rollspelssverige, det är en övertygelse, och en orsak så god som någon.
  • 4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen

    Fler medlemmar och ökat intresse. Balla arrangemang. Bättre teamwork.

    Jag börjar upprepa mig själv. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tycker Sölvebrings kommentar tidigare var onödig och opåkallad, och håller med i de bakomliggande tankarna i Hans. respons - det finns bakomliggande faktorer till att drivet inom föreningen är så lågt som det är just nu, och det går det knappast att belasta medlemmarna för.
Jag ber om ursäkt för det dåliga uppträdandet och kan inte skylla på annat än ren irritation och dåligt tålamod. Samtidigt vill jag påpeka att allt deltagande - alla kommentarer och idéer är viktiga! Speciellt för oss i styrelsen. Vi ställer frågor för att vi vill ha svar, och jag vill inte att någon ska känna sig mindre behövd eller tveka av osäkerhet eller liknande. Ni behövs och därför är det jättebra om ni kan svara och delta i diskussioner. Inga idéer är dåliga. Visst, det finns idéer som kanske inte passar eller fungerar alla gånger - men - ingen idé är dålig. För varje idé är ett försök och varje försök är bra. Vi är en förening och vi är en demokratisk sådan. Med andra ord har alla lika stor rätt att uttrycka sig, tänka, tänka, fundera, föreslå... Så kom igen, bryt tystnaden och delta, för det är ju det som behövs! Pepp, pepp, pepp! =) Vi behöver varandra.

1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5?
3-4... 3.

1b) Kort motivation
Den här hobbyn och därigenom det här forumet betyder otroligt mycket för mig, oavsett hur mycket jag för stunden har tid att rollspela irl. Det vill jag gynna på de sätt jag kan.

1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
Ökat gemensamt engagemang.

Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5?
- - -

2b) Kort motivation
Jag kan inte uttala mig om det. Vi har ju inte hunnit göra något. Få har därav fått chansen att visa sig.

2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
- - -

3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med?
Prata ihop sig om den gemensamma visionen.
Börja planera verksamheten.

4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen?
Ja!

4b) Kort motivation
Jag försöker redan nu att dra mitt strå till stacken och har en del att göra under de poster jag åtagit mig. Privatlivet tar dock mycket tid. Förövrigt så kommer jag att engagera mig mer så fort saker och ting utvecklas.

4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
Allmänt ökat engagemang.
Seriös och entusiastisk verksamhetsplanering.
Att olika projekt börjar röra på sig.


Förövrigt: Bra jobbat, Bunny. =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
1a 2.
1b Jag har väldigt många får många bollar i luften just nu, med studier-jobb-rollspelsmakande-etc. Jag har knappt tid, ork eller energi till rollspel, än mindre föreningar.
1c Att mina studier blir färdiga eller i varje fall att min börda minskar drastiskt.

2a 2.
2b Jag upplever att de flesta i styrelsen inte verkar särdeles engagerade i att faktiskt göra saker eller ens skriva svar på trådar. Jag har hör själv dit; mitt förtroende för mig själv som styrelsemedlem är 1.
2c Att styrelsen i högre grad kommer att bestå av mer aktiva och engagerade föreningstyper, som har tiden och orken. Sedan om det löses genom att minska styrelsens storlek, byta ut styrelsemedlemmar eller genom att få nuvarande styrelse mer aktiv skiter jag i.

3. Den borde ha börjat med att tillsätta ansvarsposter, så att man visste vem som skulle göra vad. Och så borde vi redan innan föreningen skapades diskuterat vad den ska ägna sig åt. Men första aktiviteten efter detta skulle ha varit att direkt sysselsätta sig med något arrangemang - ett föreningsrum på nåt konvent, en stor forumitträff, eller vad som helst. Något som fick alltsammans i rullning.

4a. Ja.
4b. Jag gillar föreningsliv när det fungerar, jag gillar att vara entusiasmerare, strukturerare, en av de som får igång saker. Jag gillar framför allt att pilla med sånt som är "bakom kulisserna", formalia, struktur och support etc.
4c. 1. Mer tid. 2. Mer tid. 3. mer tid.


//Krank, som väldigt mycket överväger att följa sitt eget råd och försöka avsäga sig sin styrelsepost i vämjelse över sin egen oförmåga
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Bunny said:
  • 1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
  • 1b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
  • 2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
  • 2b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
  • 3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ)
  • 4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)
  • 4b) Kort motivation (max 3 meningar)
  • 4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen


  • 1: En 1:a. Jag känner mig hemsk som sitter i styrelsen nu när jag upptäcker det här, men jag har faktiskt inget som helst intresse över vad föreningen gör mer än på ett stå-bredvid-och-titta-på-plan. Då jag vet att många föreningar hjälps på traven av medlemsantal, t ex genom bidrag, är jag hemskt gärna medlem, men jag inser att jag inte borde sitta i styrelsen.
    Vad som kan få mitt intresse att öka: vet inte. Det skulle väl vara om föreningen började ha någon verksamhet. Men missförstå ig rätt: jag är väldigt intresserad av att föreningen finns, om den hjälper till att hålla sidan igång, men jag bryr mig inte om exakt vad den gör, eller hur.

    2: Hmm, en 3:a. Jag tror att det bland de nuvarande styrelsemedlemmarna finns ett litet antal personer som skulle göra en bra liten styrelse. När man skulle nominera sig till styrelse var tonen på inbjudan "kom, alla kan vara med i styrelsen, det är inte svårt!" och jag lyckades fatta det som att många personer hade ett egenvärde, och var glad att hjälpa till genom att skriva upp mig. Nu inser jag att det var mycket intresse som var värdefullt (well, duh, dum jag känner mig) och att jag inte har här att göra.
    Sammanfattning: jag sätter 3 för att jag misstänker att det finns fler som jag i styrelsen. Men jag tror att det finns en 5-värd styrelse bland oss.

    3: Om föreningen bildats idag: ingen aning faktiskt.

    4: När jag tänker efter är det nog bara en sorts engagemang jag kan stå för, och det är om det skulle behövas folk till fysiska träffar. De har fördelen att de är avgränsade i tid och man kan faktiskt göra nytta genom att jobba med något på t ex en workshop under ett konvent eller så. Sånt kan jag göra. Annars nej.


    Som ni märker leder det här till att jag tänker följa kranks råd och sluta vara med i styrelsen, för jag är bara död vikt. Förlåt att jag lurade er att anta att jag skulle vara till någon hjälp (för det är det rimligt att anta när någon anmäler sig frivilligt till en styrelse). Jag hoppas att man kan lämna den utan att det får några konstiga byråkratiska eller administrativa effekter, men säg till om det gör det så ska jag försöka att inte ställa till med besvär.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,086
Location
Göteborg
Persson skickade mig ett kort meddelande där han sa att jag visst kan göra nytta genom att sitta i styrelsen, läsa vad som skrivs och rösta när det behövs. Jag sitter kvar tills vidare.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Pilzeman said:
Persson skickade mig ett kort meddelande där han sa att jag visst kan göra nytta genom att sitta i styrelsen, läsa vad som skrivs och rösta när det behövs. Jag sitter kvar tills vidare.
Ja, du har verkligen inget att be om ursäkt för. Känn dig inte dum. Det är uppenbart att du har något att ge, att du ställde upp i styrelsen med de bästa föresatser, och att ingen kan klandra dig för att du inte blommat ut givet omständigheterna som givits dig.

Det är synd att du inte känner att du hittat din roll, men som Persson skriver så finns det saker alla ledamöter kan göra ändå. Min förhoppning är att föreningen ska kunna ge bättre omständigheter framöver. Det är däremot suveränt att du kan tänka dig ställa upp på fysiska träffar. Förhoppningsvis kan vi ge dig den möjligheten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt): 2a.

1b) Kort motivation (max 3 meningar)Har väldigt mycket som händer i mitt liv, vilket har gjort att jag har valt att nedprioritera föreningen i och med att det inte händer så mycket innom den.

1c) Vad kan få ditt intresse att öka?Tydligare mål med föreningen.

2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt) 2a.

2b) Kort motivation (max 3 meningar)Varken eller, styrelsen har inte gjort något och där av är det svårt att avgöra hur bra styrelsen gör sitt jobb.

2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?Styrelsen (mig inkluderat) behöver bli aktivare.

3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ):Stödja Wrnu, ordna spelkvällar (vilket kan vara svårt då medlemarna bort utsprit i sverige).

4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)Ja.

4b) Kort motivation (max 3 meningar)Jag har aldrig tidigare engagerat mig i en förening och vet ärligt talat inte rikigt vad jag ska/kan/får göra.

4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen. Jag tror det vore bra ifall det ordnades både en medlemsträff på lämplig ort.
även en träff för styrelsen även den på lämplig ort.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Bunny said:
[*]1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
4
Bunny said:
[*]1b) Kort motivation (max 3 meningar)
Tycker att det är en mycket bra ide men en wrnu förening, ska bli spännande vad den kommer att kunna göra.
Bunny said:
[*]1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
Vet ej, att jag blir mer involverad?? Men framför allt att det blir tydligare vad föreningens uppgift är.
Bunny said:
[*]2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
4
Bunny said:
[*]2b) Kort motivation (max 3 meningar)
Tror att det är mycket bra folk som sitter där men det blev en mycket olycklig start som inte direkt peppade igång den.
Bunny said:
[*]2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
Bunny kommer med. Och att man ser lite mer aktivitet från den, vissa enskilda ser man ju men styrelsen syns inte så mycket.
Bunny said:
[*]3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ)
Diskutera rollspel.nu, för som första och viktigaste punkt för föreningen tycker jag är att kunna vara med och påverka rollspel.nu så att den blir mer attraktiv för nya och gamla rollspelare.
Bunny said:
[*]4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)
Nja
Bunny said:
[*]4b) Kort motivation (max 3 meningar)
Tycker som sagt att det är en bra grej med föreningen men jag och det skrivna ordet är inte riktigt kompisar så jag har alltid en ganska stort motstånd att skriva nått, vilket gör det lite knepigare.
Bunny said:
[*]4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
Tydlig version
Engagemang från medlemmarna
Gott kaffe
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,709
Location
Värnhem, Malmö
Är inte elefanten i rummet att föreningen ursprungligen är skapad av ren nödvändighet för att kunna driva forumet vidare? Det är det här som känns bakvänt för min del: det är som om vi säger "nu har vi en förening, nu måste vi ha aktiviteter", inte "vi vill utföra de här aktiviteterna, nu startar vi en förening". Det finns en aktivitet föreningen var skapad för att stödja, och det är användandet av rollspel.nu, vilket de flesta av oss redan ivrigt ägnar oss åt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bobby Magikern said:
Är inte elefanten i rummet att föreningen ursprungligen är skapad av ren nödvändighet för att kunna driva forumet vidare? Det är det här som känns bakvänt för min del: det är som om vi säger "nu har vi en förening, nu måste vi ha aktiviteter", inte "vi vill utföra de här aktiviteterna, nu startar vi en förening". Det finns en aktivitet föreningen var skapad för att stödja, och det är användandet av rollspel.nu, vilket de flesta av oss redan ivrigt ägnar oss åt.
Saken är dock den att som giltig Sverok-förening måste vi ha en viss verksamhet och ordna vissa arrangemang för att få bidrag. Vi måste visa aktivitet i relation till spel och lek. Vi kan med andra ord inte bara pumpa in pengar i en hemsida som vi inte själva äger och har som föreningsprojekt. Ackerfors har poängterat det för mig när vi mailade kring föreningens registrering:
Ackerfors svar kring min undran om verksamhetsfrågor said:
Det jag funderar på är om ni spelar något också, forumspel borde räcka, exempelvis. Kommer ni arrangera forumträffar? Sådana mer aktiva grejer kommer förmodligen behövas.

Det handlar främst om idéer och planer som gör att ni inte bara skyfflar pengar till hemsidan är tanken.
Med andra ord måste vi visa att vi är aktiva, och gör saker - som förening - inte bara som en hop användare på Rollspel.nu. Därav skapande jag den här tråden.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Vet inte om det här är svar på nått alls eller meningen med inlägget men... :gremsmile:

Jag anser att rollspel.nu är bra och främjande för rollspelssverige. Och föreningens uppgift är att verka för att rollspel.nu utvecklas ännu mer i den riktningen.
Och om det behövs aktiviteter så bör aktiviteterna utformas efter det.

ööh ja mer var det jag inte han säga innan livet ropade på mig :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
  • Vi borde börja uppmärksamma och bekräfta varandra mer inom föreningen.
  • Vi borde hitta sätt att assistera varandra, om så bara i det lilla.
  • När vi blir frustrerade borde vi använda oss av bättre sätt att visa det på. Ingen tjänar på att stämningen blir infekterad
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5?
2
1b) Kort motivation
Gick med uteslutande för att ge legitimitet åt föreningens verksamhet genom att öka antalet medlemmar med ett. Wrnu är en viktig och ofta dynamisk del av rollspelssverige. SVEROK (och andra) skulle med all rätt tycka det vore egendomligt om ett forum med tusentals medlemmar inte kan prestera några föreningsmedlemmar.
1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
Om det på föreningsforumet kommer upp ämnen som intresserar mig mycket och där mina kunskaper och insikter inte har uttryckts skulle jag säkert bidra i sådana diskussioner, men där någonstans går gränsen för mitt engagemang. Jag har inte tid och är personligen rätt ointresserad av de flesta rollspelsinnovationerna som sker på detta forum.
2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5?
5
2b) Kort motivation
Att mötena tar lång tid är ett ickeproblem. Styrelsemedlemmarnas inlägg vittnar om hängivenhet, engagemang, strävan att slipa sin styrelsekompetens och hjärnkraft.
2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
:)
3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med?
Hålla en seriös front så det kommer in bidrag som håller sajten i trim.
4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen?
Nej.
4b) Kort motivation
Min erfarenhet av rollspelsföreningar är att de inte kan förbättra mina rollspelsupplevelser mer än mina vanliga spelgrupper kan. Får jag extra tid att ägna åt rollspel lägger jag den därför hellre på mitt privata rollspelande.

4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
Kommer inte på några. Jag är inte beredd att dra ner på vare sig mitt jobb, mitt familjeliv, eller mina nuvarande fritidssysselsättningar ens om ansenlig ekonomisk ersättning vore realistisk.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag är inte säker på att föreningen måste vara arrangör av spel... Tidigare när jag haft föreningar så har det sagts att det räcker att medlemmarna ägnar sig åt spelande. Tveklöst gör vi ju det, och wrnu är en stöd för oss i att utveckla vårt spelande.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Nu har jag inte läst igenom vad övriga sagt i tråden, jag har dragit mig för att svara. Dels för att jag inte vet vad och om jag har något att bidra med, men också för jag inte vill riva upp gamla sår om jag kan undvika. (sår som inte handlar om den här föreningen utan om andra saker)

# 1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
2-3

# 1b) Kort motivation (max 3 meningar)
Dels för att jag inte vet vart den rör sig, dels för att jag är osäker på hur mycket jag kan tillföra. Samtidigt är jag motiverad nog att vara "här", vilket oerhört många på forumet inte är. :gremfrown:


# 1c) Vad kan få ditt intresse att öka?

Att det sker en rörelse, händelse. Ja att några drar igång något där jag också kan vara deltagare. Nu sitter jag mest och lurkar här hemma och det gör mig inte mer motiverad.

# 2a) Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5? (1 = Väldigt lågt, 5 = Väldigt högt)
4 vilket är roande då jag bara har klar för mig några av styrelsens medlemmar. :gremsmile:

# 2b) Kort motivation (max 3 meningar)
De har ställt upp, de har drivit på (i görligaste mån) och de har faktiskt nått fram till en tydlig förening - om än målet för den är otydligt.

# 2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
Att strukturen i föreningen blir tydligare, målet definieras och att man lätt kan se vilka som är medlemmar i föreningens styrelse.

# 3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med? (Max 3 alternativ)
1 Öka den sociala strategin
2 Öka de tydliga föreningsuppdragen (är tex forumspel en föreningssysselsättning så bör det framgå att det är föreningen som drar igång just det spelet)


# 4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen? (Ja/Nej)
JA

# 4b) Kort motivation (max 3 meningar)
Har jag en enkel stukturering och tiden för mig så kan jag gärna flytta berg för föreningen. Tex, kan jag gärna ställa upp och hålla speltillfällen (olika former), kreativa workgroups på konvent och upplysa folk om att föreningen finns.

# 4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
1 Tydlig struktur inom föreningen.
2 Uppdragshjälp (dvs om jag ska genomdriva ett spel eller annat så vill jag inte vara ensam)vid demo av föreningen
3 Tydlig information om vad vi ska syssla med!
Ovanstående inte nödvändigtvis i den ordningen.
 
Top