Nekromanti Utpost nu till salu!

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Se hitåt!

Tydligen kan man köpa utpost nu.

Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Nice! Skall inköpas så fort lönen kommer. Denna månaden har alla mina pengar gått till att köpa lego.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
xyas said:
Nice! Skall inköpas så fort lönen kommer. Denna månaden har alla mina pengar gått till att köpa lego.
Jag borde köpa lite fysiskt lego, jag också. Eller, jag borde betala för att skeppa ner det lego jag har uppe i Hudiksvall, och sedan komplettera med lite nymodigheter.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Pilzeman said:
Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
En svensk motsvarighet till DriveThruRPG, The Indie Rpg's Un-Store och liknande vore wicked. Alla svenska rollspel a la vattenmärkta PDF:er samlade på en sida med bra priser. =)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dimfrost said:
Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.

/solvebring som ogillar Lulu överlag.
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Fräckt, det här blir jag riktigt sugen på!

Tråkigt att Genesis lyckats trolla till avstånden i bokens allra första stycke. Avståndet mellan jorden och solen är ca 150 000 000 km (inte 58 000 000 km), och avståndet till Proxima Centauri snarare 40 000 000 000 000 km (tre nollor för mycket i boken).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Unstore är ju inte mer än en sammanställning av spelmakare. Alla (typ) har sin egen lösning för betalningar bakom skalet (läst PayPal-knappar), och sköter själva leveranserna av PDF:er.

Att sätta ihop en sådan sida skulle vara en epsilonuppgift för någon med lite webvana, och jag tror tom att någon webovan skulle kunna fixa det på några kvällar i en Wordpress-blog eller liknande. Det svåra är väl att dra ihop så många spelmakare att sidan får moment.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,778
Location
Göteborg
Pilzeman said:
Tydligen kan man köpa utpost nu.
Ha! Det var mer än jag visste. Tack för tipset!

Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
Tills jag orkar ladda upp det på Urverks hemsida så får man PDF:en genom att PM:a mig sin epostadress, så mejlar jag den när jag råkar vara hemma och kommer ihåg det.

Jarre said:
Tråkigt att Genesis lyckats trolla till avstånden i bokens allra första stycke. Avståndet mellan jorden och solen är ca 150 000 000 km (inte 58 000 000 km), och avståndet till Proxima Centauri snarare 40 000 000 000 000 km (tre nollor för mycket i boken).
Fan, här försöker man vara ordentlig. Jag är säker på att jag kollade det där på Wikipedia eller nå't sån't. Nå, fördelen med Lulu är att det inte finns några utgåvor. Bara att ladda upp en ny version. Så passa på att köpa originalet med felaktiga avstånd (och ett gäng designmissar som jag aldrig orkar fixa till). Den kommer att vara guld värd i framtiden när jag är kändis.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
... och om någon skulle få för sig att starta en sådan sida så har jag gärna mina spel på den.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
wilper said:
... och om någon skulle få för sig att starta en sådan sida så har jag gärna mina spel på den.
Jag också =)

//Krank, som i flera dagar umgåtts med tankar om att starta något större i indie-rollspels-sverige, typ en gemensam butiks-frontend-grej eller så...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
solvebring said:
Dimfrost said:
Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.

/solvebring som ogillar Lulu överlag.
På lulu kan man naturligtvis sälja pdf:er på vilket språk man vill. Däremot vet jag inte hur stort intresset skulle vara. Svenska rollspelare verkar rätt skeptiska till att betala för pdf:er (om det inte är av engelska spel förstås).

/tobias
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
Om jag bara skall se till min egen försäljning på nätet så säljer jag 10x mer på engelska än på svenska. Så jag vet inte hur "värt" det är att skriva spel på svenska ur det perspektivet. Jag har väl lagt ungefär lika mycket tid på marknadsföring på de båda språken, och min engelska är inte så mycket att hänga i julgranen även om jag oftast kan göra mig förstådd.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper said:
Unstore är ju inte mer än en sammanställning av spelmakare. Alla (typ) har sin egen lösning för betalningar bakom skalet (läst PayPal-knappar), och sköter själva leveranserna av PDF:er.

Att sätta ihop en sådan sida skulle vara en epsilonuppgift för någon med lite webvana, och jag tror tom att någon webovan skulle kunna fixa det på några kvällar i en Wordpress-blog eller liknande. Det svåra är väl att dra ihop så många spelmakare att sidan får moment.
Aha, ja så kanske det funkar. Jag har aldrig reflekterat över hur sidan funkar. Jag har bara klickat på Paypal-knapparna och pröjsat efter närmare eftertanke.

Nå, det är ju som du säger ett helt klart enklare utförande. Vore wicked om någon duktig typ skulle sätta igång med dylikt projekt. =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Gurgeh said:
solvebring said:
Dimfrost said:
Det är ju lätt att sälja pdf:er på Lulu annars (det gör vi med engelska Supergänget), men visst, det är knappast samlat på ett och samma ställe och sökfunktionen är värdelös.
Jo, det är väl just det som är problemet. De internationella sidorna tar väl inte emot annat än filer på engelska? ... Plus att det är få svenska makare som utnyttjar detta. Om det fanns sådant som var svenskt och kämpade för att samla ihop material från alla spelmakare skulle det rocka. Speciellt vad det gäller gamla utgåvor och äldre supplement.

/solvebring som ogillar Lulu överlag.
På lulu kan man naturligtvis sälja pdf:er på vilket språk man vill. Däremot vet jag inte hur stort intresset skulle vara. Svenska rollspelare verkar rätt skeptiska till att betala för pdf:er (om det inte är av engelska spel förstås).

/tobias
Tja, det är väl ändå skiftande. Jag personligen köper och läser helst fysiska böcker, men å andra sidan tycker jag om att ha både fysisk bok och PDF.

Och idag har väl typ alla förutom jag en och annan surfplatta i väskan? Som jag uppfattat det är det allt fler som väljer att läsa på platta och att köra på digitala alternativ istället.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
wilper said:
Att sätta ihop en sådan sida skulle vara en epsilonuppgift för någon med lite webvana, och jag tror tom att någon webovan skulle kunna fixa det på några kvällar i en Wordpress-blog eller liknande. Det svåra är väl att dra ihop så många spelmakare att sidan får moment.
Jag tror egentligen inte att det skulle vara svårt. Faktiskt. De flesta indierollspelsmakare hänger ju ändå här; så nog tror jag att vem som helst av oss skulle kunna få ett gäng av de övriga med på tåget.

Liksom, om jag nu skulle spendera en del av sommaren med att utveckla en lösning, skulle då inte jag kunna få med mig de flesta? Det har jag svårt att tro. Åtminstone om vi snackar indie, och definierar indie som "de som står utanför förlagen", typ. Att få med Neogames och Mylingspel kanske skulle bli klurigare. Men inte heller omöjligt.


Allt man behöver är att övertyga folk om att sälja via Paypal. Sen behöver man 1) priset, 2) mailadress att skicka till och 3) en textsträng att idendifiera spelet med. Sen kan man göra en Paypalknapp.

Den enda anledningen till att jag inte byggt en sån här grej och lagt den på Urverk ännu är att jag inte haft tid. Och att jag är perfektionist, så jag vill ha ett bra, lättråddat och stabilt system.
 

Guendolin

Veteran
Joined
10 Nov 2009
Messages
15
solvebring said:
Pilzeman said:
Min fråga till Genesis är: kan man få tag på det i pdf? Kanske till och med billigare än $18,66, om det är så att man inte vill ha pappersutgåvan också?
En svensk motsvarighet till DriveThruRPG, The Indie Rpg's Un-Store och liknande vore wicked. Alla svenska rollspel a la vattenmärkta PDF:er samlade på en sida med bra priser. =)
Har funderat på den idéen själv ett tag nu. Det skulle väl egentligen inte behöva vara så otroligt omöjligt? Är sugen på att försöka mig på idéen själv. (om jag ändå vore mer driven!)
 
Top