Utmaning - Skriv ett äventyr inspirerat av Florence + the Machine

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,036
Jag fick "The End of Love", och har nu gjort lite efterforskningar i de källor som inspirerat låten (bl.a. här: https://genius.com/Florence-the-machine-the-end-of-love-lyrics). Har börjat skriva, än så länge mest flufftext, som denna inledning:

Du saknar mormor. Varje natt är du tillbaka i lägenheten i New York, alltid 11 år gammal igen – och saknar din mormor. Den enda vars kärlek du aldrig betvivlat. I alla fall fram till hon hoppade från balkongen. Men nu saknar du henne så att hjärtat gör ont. Ända tills hon kommer vill säga. Då skrämmer hon skiten ur dig, med sin brutna nacke och krossade bakhuvud, sin – bokstavligen – kletiga och kvävande famn. Du vaknar med skenande puls och rosslar som om halsen var full av … mormor.

Scenariot är för en spelare, använder Cthulhu Darks regler, och heter Innan kärleken tar slut. Klart om några dagar.
 
Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,036
Och nu är det klart, mitt scenario. Jag har använt väldigt mycket av låten och dess bakgrund. Men jag ville inte tvinga spelaren att spela Florence, utan hen får välja fritt vem hen är. Även om likheterna i bakgrund är slående!

EDIT: För den som inte har Cthulhu Dark länkar namnet på spelet i första raden i mitt scenario till ett gratisex av spelet ifråga.
EDIT 2: Såg självklart några stavfel strax efter jag lagt upp filen. Det är nu rättade.
EDIT 3: Och här är låten:
EDIT 4: Laddade upp ny version 19.30. Bara småsaker ändrade - förutom slutet, där jag nu anger vad de olika sluten innebär för vakenlivet.
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Sådär! Kanske slipar lite till på det, men här är ett scenario i westernmiljö inspirerat av What Kind of Man:
Jag missade att skriva det men jag är sjukt imponerad! Det här var en svår låt och du gjorde något riktigt coolt av den!
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Bonus!

Redan när jag skrev upp mig i den här tråden hade jag funderat i flera månader på ett Nordiska Väsen-mysterium löst inspirerat av låten Mermaids (och därmed sagan Den lilla sjöjungfrun). Köpenhamn! Kunglig bal! Ond bråd död!

Här är den. All danska är maskinöversatt, så den som är bra på danska får gärna rätta.

 

Attachments

Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,036
Bonus!

Redan när jag skrev upp mig i den här tråden hade jag funderat i flera månader på ett Nordiska Väsen-mysterium löst inspirerat av låten Mermaids (och därmed sagan Den lilla sjöjungfrun). Köpenhamn! Kunglig bal! Ond bråd död!

Här är den. All danska är maskinöversatt, så den som är bra på danska får gärna rätta.


Gör gärna en pdf och dela den istället för ett Google dokument - då slipper du ge behörighet till alla som vill titta på spelet.
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
90
Location
Stockholm
Jahaja, efter att ha suttit och försökt få ordning på det här scenariot i två veckor, så får jag väl ge mig. Bättre än så här blir inte den här idén på två sidor med tunna marginaler... Jag har nog i alla fall lyckats få med de flesta textelementen i någon form; kanske ett intressantare mysterium att lösa än själva scenariot! :LOL:

Här är ett scenario tänkt för Kutulu eller liknande system som utgår ifrån White Cliffs of Dover (här i Florence + the Machines version):

Det var rysligt svårt att få någon ordning på ledtrådarna på så lite utrymme, så en del arbete behövs nog för att göra det tillnärmelsevis spelbart. Jag tvekade mycket inför den ålderdomliga svenskan i en av ledtrådarna - känns mycket märkligt i en engelsk miljö, men så blir det ju när scenariot utspelar sig i utomlandet.
 

Attachments

Top