Utmaning: Megadungeon 2023

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Förra året var jag lite sugen på att göra en "wilderness 23", dvs en hexagon i månaden till ett hexkräl. Känns som ett rimligare åtagande på något vis. Hade varit skoj som en forumsgrej så att allas hexagoner går att sätta ihop till en stor karta.
Det här låter som en sjukt coolt projekt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Förra året var jag lite sugen på att göra en "wilderness 23", dvs en hexagon i månaden till ett hexkräl. Känns som ett rimligare åtagande på något vis. Hade varit skoj som en forumsgrej så att allas hexagoner går att sätta ihop till en stor karta.
Så alla gör typ en region eller ett kungarike eller något? Kanske en dal var med berg mellan dem.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,288
Så alla gör typ en region eller ett kungarike eller något? Kanske en dal var med berg mellan dem.
Ja! Jag tänker isf typ standard "2 mile" hexagoner (är det typ 1.5 mil?) så de kan rymma allt från en dunge, till ett fort, en stadsstat, ett torn, en dimmig dal, ett träsk, osv osv.

Typ: det finns en stor ö som kallas Murkröpi. Den ligger i havet norr om de Namradska slätterna. Men vad döljer sig egentligen bland dess djupa skogar och dimhöljda berg?

Edit: ska lägga upp en egen tråd om detta känner jag nu. Hold on.
 
Last edited:
Top