Uteblivna spelare på konvent

Fastaval has for many years used a queue of reserves. Personnel heavy and requires games to start at the same time but otherwise works great: if you want to play but care less about what, you just queue up at a specific point at the start of the timeslot. As games start up and it is clear which are missing players, you just report “two seats free on Hot Springs Islands”. If two people in the queue want to join, you get a reply that two people are on their way.

Vet att jag har nämnt det förut, men stockholm scenario festival har den absolut bästa lösningen på detta, samla alla spelare i samma rum innan spelpasset börjar, inklusive folk som inte anmält sig till något särskilt, se till att alla får jämna grupper innan man går därifrån. Jag tror det hade fungerat alldeles utmärkt på både GothCon och LinCon också.

Och som någon nämnt det där med att ta en avgift är en dubbeleggat svärd, för vissa kanske det absolut blir att man dyker upp för att man redan har betalat men för andra blir det tvärtom då man inte känner någon skam eftersom man redan betalat och inte tycker att pengarna är så noga.

Vet att jag har nämnt det förut, men stockholm scenario festival har den absolut bästa lösningen på detta, samla alla spelare i samma rum innan spelpasset börjar, inklusive folk som inte anmält sig till något särskilt, se till att alla får jämna grupper innan man går därifrån. Jag tror det hade fungerat alldeles utmärkt på både GothCon och LinCon också.
Lite så brukade det funka när jag spelade spel på Gothcon, men inte för liksom "alla arr" utan varje arr gjorde typ den grejen. Alla som var intresserade står/stod i en klump utanför, en grupp i taget släpps in, och det finns gott om möjligheter att kombinera grupper, dyka upp och hoppa med en grupp, osv. Kanske är det så fortfarande?

Lite så brukade det funka när jag spelade spel på Gothcon, men inte för liksom "alla arr" utan varje arr gjorde typ den grejen. Alla som var intresserade står/stod i en klump utanför, en grupp i taget släpps in, och det finns gott om möjligheter att kombinera grupper, dyka upp och hoppa med en grupp, osv. Kanske är det så fortfarande?
Den utmärkta GothCon-ledningen och jag blev alla förvirrade när vi inte förstod varandras förväntningar förra året. De frågade om jag behövde fler spelledare till mitt evenemang. Jag tänkte för mig själv, "Va? Jag bryr mig väl inte om huruvida någon annan spelleder Brindlewood Bay samtidigt som jag?"

Back