Uruk-hai walker i pansardräkt (Last of Us)

Nässe

Myrmidon
Vi tittar på andra säsongen av Last of Us och där dyker det upp en mini-boss walker som tål hundratals skott från maskingevär. Vilken sorts material kan den vara gjord av? Tänker att typ en AK5a slår igenom en rätt bra bit betong men jag kan ha fel. Vad skulle varelsen kunna bestå av? Är i andra avsnittet. Kan växter (svamp) bli så starkt? Och borde den inte kastas till marken?

Vi tittar på andra säsongen av Last of Us och där dyker det upp en mini-boss walker som tål hundratals skott från maskingevär. Vilken sorts material kan den vara gjord av? Tänker att typ en AK5a slår igenom en rätt bra bit betong men jag kan ha fel. Vad skulle varelsen kunna bestå av? Är i andra avsnittet. Kan växter (svamp) bli så starkt? Och borde den inte kastas till marken?
Hope you dont mind English.
Military nerd: Gun fire will not generally knock you down. The bullet doesn't transfer enough energy.

For a mushroom monster, I guess the question would be whether the bullet actually hits anything significant.
If you get shot and go down, its because something in your body no longer works (legs broken) or because you no longer work (blood loss, shock). Maybe the monster didn't really have any vital spots like that and bullets just go through?

To actually /block/ machine gun calibre bullets requires something pretty serious armour wise.

Thanks! So it could be just a big mushroom. With no significant parts. That actually explains it.
Så tolkade jag det. Lite som att avlossa ett vapen ner i marken. Att lyckas skjuta av alla mycel/hyfer är nog inte så lätt. Går ju att missa viktiga organ och artärer även i en mänsklig kropp.

Back