Nekromanti Uppsala, ny spelargrupp!

Kuma_UBBT

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
12
Location
Uppsala
lör 17

Lördag den 17 kan endel av oss.
Här kommer ett förslag att jobba med eller förkasta!

Om vi möts på stora torget(leta efter "mannen med den Gröna manteln", jag) kl XX och sedan tar oss vidare till
Spellokal X (två förslag har vi, Eriksberg & Flogsta, kanske bäst om ni som bor i där bestämmer det).
Eon verkar många intresserad av att spela(Jag har endel böker, men ganska fullt upp). Skulle någon ta på sig att spelleda i det så skulle vi kunna träffas innan.




/Kuma
 

finnsson

Veteran
Joined
3 Nov 2000
Messages
21
Location
Uppsala, Sverige
Re: lör 17

Om vi ska spela i Eriksberg eller Flogsta kan det vara bättre att vi träffas någonstans i Eriksberg eller Flogsta.

Om vi spelar i Eriksberg (hos mig?) skulle vi kunna träffas på Västertorg (man ser min lägenhet därifrån, den är bara på andra sidan gatan...). I Flogsta skulle man kunna träffas vid ICA Väst (Flogstabornas vattenhål :gremsmile:.

Det bör vara ganska lätt att hitta till dessa ställen även om man aldrig rört sig i dessa trakter.

För mig är det helt godtyckligt var vi träffas och eftersom jag inte vill pressa Avidor på att ställa sin lägenhet till vårt förfogande erbjuder jag min.
Så mitt förslag lyder:
Vi träffas på Västertorg kl 18. Leta efter personen med gul teknologoverall (=jag). Jag brukar (och tänker) inte spela i den. Den är bara bra på att synas.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: lör 17

Plats för lilla mig i gruppen?
Jag har aldrig spelat Eon men jag har regelboken till Eon 1 så jag är bekant med reglerna. Jag tyckte att möteplats Ica Väst eller Stora Torget verkar vara bäst efetrsom jag inte hittar i Eriksberg.
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: lör 17

Vilket spel och vilka böcker, själv har jag
Neotech 1&2 grundregler + Offensiv (väldigt bra)
Eon v.2 grundregler, Krigarens väg, Mundana, Alver./images/icons/devil.gif
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: lör 17

Till Eon har jag Eon 1-boxen, Asharien & Soldarn, Krigarens Väg, Mystik & Magi, Jarla, Sorgernas Brunn, Spelarens handbok, Monster & Varelser, rollformulärs block v1, sl-skärm. Jag tänkte skaffa Eon 2-boxen och de andra moduelrna någon gång man kan få tag på dem billigt och så har jag förbeställt Neotech 2-boxen.
 

Avidor

Veteran
Joined
1 Oct 2001
Messages
12
Location
Uppsala
Re: lör 17

Skulle gärna ställa min lägenhet till förfogande och i normala fall skulle jag göra det utan problem. Dock kommer mina föräldrar hit i helgen, så jag kan inte spela i vilket fall som helst... /images/icons/sad.gif

Vill gärna vara med i framtiden dock, så meddela mig när nästa spelträff är. /images/icons/wink.gif
 

finnsson

Veteran
Joined
3 Nov 2000
Messages
21
Location
Uppsala, Sverige
lör 17

Hej,

eftersom Avidor inte kommer kunna vara med oss på lördag föreslår jag min lägenhet och mitt förslag är följande:

Vi träffas på Västertorg kl 18 nu på lördag och traskar sedan till min lägenhet. Jag har på mig min overall så alla känner igen mig. Jag kan skriva ihop en vägbeskrivning för alla som inte hittar till Västertorg (jag tror det är buss 52 man tar för att komma till min gata).

Orsaken att jag inte tycker att vi ska träffas på Stora Torget är att jag vill bespara alla som hittar bussbiljetten att ta sig från centrum.

Det ser ut som om de flesta vill spela Eon så jag föreslår att någon tar med sig reglerna (jag har inte Eon här i Uppsala).
 

Kuma_UBBT

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
12
Location
Uppsala
Re: lör 17

Låter bra.
Jag kommer!
Jag kan ta med mig Eon böckerna, Mystik&Magi, Alver, Religion, monster&varelser, Mundana, Asharien&soldana, Krigarens väg, Jarla, Grundboken v.1. Dom kommer man en bit på.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: lör 17

Jag tror bestämt att jag behöver en vägbeskrivning. :)
Vem komemr att vara sl och skall man har gjort rollpersonen hemma så att vi kan börja spela väldigt snabbt?
 

finnsson

Veteran
Joined
3 Nov 2000
Messages
21
Location
Uppsala, Sverige
Re: lör 17

Vägbeskrivning:
Jag vet inte vart du bor men om du hittar till Carolina Rediviva:
1. Cykla mot Akademiska. Jag vet inte vad gatan heter. Kan vara Övre slotts, Drottning eller Dag Hammarskjöld...
2. Cykla till du kommer till Norbyvägen (är på din högra sida just efter slottet)
3. Ta Norbyvägen till du kommer till Skogbergsvägen (på din högra sida).
4. Cykla rakt fram till du kommer till Granitvägen (Skogvergsv tar slut då).
5. Cykla höger efter Granitvägen. Sväng vänster (så att du inte råkar cykla in på Glimmervägen). När du kommit till Stigbergsvägen (som är vägen efter Glimmer) svänger du höger. Första huset på höger sida bor jag i. Trappa 8B.
Finnsson (2,5 tr upp).

Jag vet inte vem som blir SL. Jag tror det är lika bra alla gör sina karaktärer på plats, eftersom bl.a. jag inte kommer kunna förbereda någon (så ni får ändå vänta...).
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Re: lör 17

Jag kommer att kunna få skjuts till Västertorg så jag komma dit till klockan 18. Jag är nog också ganska lätt att känna igen, långt blont hår, svarta kläder och så komemr jag att ha med mig Eon-saker i en plastkasse för min väska gick sönder förra veckan.
 

Plangton

Veteran
Joined
16 Nov 2001
Messages
3
Hallå där ute i etern

Jag har nu snart ägnat en timme eller så av min dyra nattsömn åt att klura på vart man bör inflika en intrese anmälan. Så jag lägger helt enkelt bara in den på slump. jag har inte följt diskusionen på detta forum och lyckas inte få någon rätsida på denna nya grupp.
Typ vart, när, hur och hurvida man är välkommen att joina. jag skulle värkligen uppskatta en kort resume om någon av de inblandade vill vara så vänlig?
Min situaton är enkelt beskriven som så att jag spelat rollspel i varierande form de senaste sju åren, men har nu på grund av påbörjade högskole studier tvingats byta ort och därmed även spelgrupp. Jag bor Nu i Flogsta höghusområde. Jo visst ja den bristfäliga stavningen beror på en lindrig dyselexi.
För eder information tack på förhand.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
...

strunta i det som stod här tidigare, jag hade blandat ihop datum och dagar och så :)
Jag kan visst spela på lördag.
 

Kuma_UBBT

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
12
Location
Uppsala
Re: Hallå där ute i etern

Hej.
Här kommer en kort resume, av det som är aktuellt.
Vi (mer eller mindre ensama/desperata rollspelare, i Uppsala trakten) ska träffas nu på lördag och spela rollspel, jag vet inte riktigt vilka som kommer eller vem som spelleder. Vi kommer att spela Eon och vi kommer göra det i Uppsala (Eriksberg).
Om du inte har något annat för dig tycker jag att du dycker upp på västertorget kl.18
Eller frågar finnsson, som vi ska vara hos.
 

finnsson

Veteran
Joined
3 Nov 2000
Messages
21
Location
Uppsala, Sverige
11116

Stämmer :)

Kom till västertorg kl 18.

Vägbeskrivning från Flogsta:
Eriksberg är det där området som ligger mellan Flogsta och Norby bredvid statsskogen. Ta Flogstavägen till du kommer till en liten väg (som har en cykelväg bredvid) över Ekebydalen. Då kommer du till Eriksbergsvägen. Ta den i riktning mot stan. Andra vägen till höger (Stigbergsvägen, det är uppför en backe). Sedan har du Västertorg på höger sida. Det är huvudsakligen ett litet "torg" med parkeringar, två matvaruaffärer + lite mer... Korsningen Stigbergsvägen-Granitvägen.
 

Kuma_UBBT

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
12
Location
Uppsala
Det finns en(, ny spelargrupp!) nu!

Nu har det hänt!!!
I lördags träffades vi i Eriksberg och spelade Eon.
"Vi" bestod av den stora skaran , Finnsson, Watchman och jag.
Det betyder att vi gärna tar imot några fler rollspelare som gärna får hoppa in i den påbörjade kanpanjen.
Jag blev spelledare, lämpligen så kan ni skicka ett meddelande till mig om ni vill vara med.
Men det går nog att meddela någon av dom andra också.
 

Avidor

Veteran
Joined
1 Oct 2001
Messages
12
Location
Uppsala
Re: Det finns en(, ny spelargrupp!) nu!

Jag är gärna med! Skicka gärna ett mejl om när ni ska träffas nästa gång.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Re: 011116

Tack för inbjudan tyvär var jag hemma på gotland över helgen men vill gärna vara med och spela någon annan gång finns det något sådant datum? Vi kan ju kanske höras innan eftersom jag inte komm på det förra spelmötet?
Jo visst ja jag är samma användare som plangton, det var bara det att jag inte hitade mitt lösen just då så jag gjorde en ny.
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: Det finns en(, ny spelargrupp!) nu!

Jag missade tydligen första mötet.
Attans!
Ni kan väll säga till innan nästa spelmöte?
 
Top