Nekromanti Uppdatering Expert Nova

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Port Kad, The Rim
Regelverkat Expert Nova är medlem av rollspelsklanen Basic Roleplaying (BRP), vars urfader är ett regelverk som skrevs av Greg Stafford och Steve Perrin på Chaosium, Inc, för rollspelet Runequest i slutet av 1970-talet. Klanen har sedan växt till att omfatta alla rollspelsgenrer. I Sverige har diverse BRP-kusiner dominerat vår hobby alltsedan Drakar och Demoners lansering i början av 1980-talet.

Expert Nova är avsedd för någorlunda jordnära settings från sent 1800-tal till näraframtids-SF. Jag planerar för flerra settingböcker, men då talar vi om 2020 och framåt. Därför vill jag inte gå in på detaljer här och nu.

Expert Nova använder BRP 1T20 åt, ett upplägg jag har kommit att uppskatta allt mer med tiden. Själva regelverket är färdigskrivet och är på provspelning under juni. I juli ska min vuxna dotter Elin illustrera inlagan medan jag uppdaterar texten en sista gång. Sedan är det tänkt att Expert Nova publiceras som bok och som nedladdningsbar PDF. Vi talar där om sensommar eller tidig höst förutsatt att inget oväntat inträffar.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Spännande! Har länge väntat på något sånt här! BRP i modern tappning kommer bli ascoolt!
 
Top