Nekromanti Uppdatering av Kaos

Zahmet

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
1
Location
Pteå, Schweden
Jag funderar lite på att ändra på mitt rollspel Kaos, främst på delarna om skador, strider och grundegenskaperna. Tänker dock höra med er först. Alla synpunkter är välkomna, kritik som beröm. Nyaste versionen finns på Sveroks hemsida (www.sverok.se). Obs Word-format.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Oj, jag är VÄLDIGT slö. Orkar inte gå till Sverok. Dessutom är jag rädd för word. Lägg ut det här i en ren&fin RTF-fil, så ska ru få respons och kritik.

Jag lovar.

/Rising

Spelledaren: Ok, du flyr in i en stor, mörklagd sal. Mot ena väggen står hillebardar och spjut uppradade, med ringbrynjor och armskenor och liknande. Mot andra väggen står det tre stycken manshöga metallrör på enkla träkonstruktioner med små hjul. Längst bort i salen finns det några träboxar och vad som ser ut som helrustningar..."

"Kobolden: Ok, jag undersöker en av de där rören."

"SL: Hmm, okej, det är för mörkt för att du skall kunna se om det finns något inne i dem. Ovanpå tunnorna, vid dess bortre sida, finns det något som liknar en veke, kanske är det ett ljus?"

"Kobolden: Okej, jag tänder den där veken med facklan. Vad är det i rören?"

"SL: *stön* det är något ivägen, en sorts tung kula av metall."

"Kobolden: Jag försöker pilla bort den med mitt svärd."

"Sl: Det kan säkert ta ett tag."

"Kobolden: Ok, men jag fortsätter så länge det där ljuset brinner, i alla fall!"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hemskt!!

Det där är väldigt ondskefullt mot kobolden.....Han kommer ju att dö ju......

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Top