Eon Uppdaterat hjälpformulär

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
På helmgast hemsida kan man ladda ner ett "hjälpformulär" som är ett smidigt formulär för att underlätta karaktärskapandet.

Problemet är att den gjordes när endast grundboken var släppt. Sedan dess har borde strid och magi släppts och lagt till saker.
Finns det någon som har skapat ett uppgraderat hjälpformulär som har med allt ifrån alla böcker?
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
93
Location
Örbyhus
Jag har knåpat ihop ett halvautomatiskt i Google sheets. Men är osäker på hur jag får dela det då det innehåller en del material från böckerna. Den räknar bland annat ut basslagen från arketyp+miljö, innehåller hjälp för att valen och har Rullistor för att välja karaktärsdrag. Tabellslag kräver att man har relevanta böcker och kan läsa vad resultaten blir. Vid val av Folkslag och arketyp så visas sidhänvisningar och bok där reglerna hittas. Den är uppdaterad med hänvisningar till materialet fram till och med Sylfens vrede.

Jag skickade in det till helmgast för någon månad sedan med frågan om jag fick dela det vidare, men jag gissar att det blev lågprioriterat då det var mitt under slutförandet av Sylfens Vrede.
 
Last edited:

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag skickade in det till helmgast för någon månad sedan med frågan om jag fick dela det vidare, men jag gissar att det blev lågprioriterat då det var mitt under slutförandet av Sylfens Vrede.
jag hoppas du kommer få svar ifrån Helmgast, för det här låter fantastisk.
Något som jag gärna hade haft tillgång till
 
Top