Nekromanti Undvika teknik

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Jag skulle vilja utveckla en ny teknik.Jag hade tänkt mig en variant på färdigheten Undvika. Har någon något förslag hur jag ska gå till väga?

//Gorion
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Re: Undvikateknik

Tja, man kan tänka sig:
Bensvep
Tekniken kombinerar en duckning med ett försök att få motståndaren ur balans, och används som försvarsmanöver. Om slaget (Normalt, eller enligt reglerna för att ducka) lyckas har rollpersonen för det första lyckast ducka undan anfallet och för det andra lyckats slå undan benen för motståndaren. Ett relativt slag mot STY+TÅL/2 avgör om motståndaren trillar, och svårtigheten är Lätt för motståndaren och Normal för rollpersonen...

[color:orange] //Dream </font color=orange>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Försvararkategoriska frågor.

Apropå. Jag försöker med ojämna mellanrum använda mig av slagsmål för att fånga människor utan att göra dem illa. Respektive knuffa omkull folk. Men alla gånger så har det blivit fiasko. Får inte ihop det med reglerna.
HJÄLP

Lady Silver Wolf
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Samma här! (OT, DoD-anekdot)

slagsmål för att fånga människor utan att göra dem illa

Detta är ett problem väldigt få rollspel verkar klara av... Jag spelade ett äventyr i DoD där alla karaktärer var barn <14 år. Av naturliga skäl (barn är som de är) hamnade vi i slagsmål... så länge allt bra... problemet var att vi höll på att ha ihjäl varandra! Någon karaktär blev sängliggande i två månader för att läka skador från knytnävsslag från en jämngammal unge :/
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Re: Samma här! (OT, DoD-anekdot)

Någon karaktär blev sängliggande i två månader för att läka skador från knytnävsslag från en jämngammal unge :gremsmirk:

De jämngamla ungarna måste ha haft ganska mycket i styrka för att vara så unga...

/Erik, som misstänker att spelaren inte varit så konsekvent.

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Det jag vill med den nya tekniken är att jag vill slå mina undvikaslag mot min stridskonst och inte mot Undvika. Eftersom jag är mycket bättre på min stridskonst än på Undvika så vill jag utveckla en teknik som ska ingå i stridskonsten så att jag får slå mot den istället.

Hoppas du förstår vad jag menar.

//Gorion
 
Top