Men var e vi rå?
Jag har just börjat spåna lite på en scenarioidé. Då kom jag plötsligt att tänka på: "Men vart i helvete är vi?"
Visst, jag kan ju alltid spela World Of Darkness i staterna, som det är tänkt. Jag är dock inget fan av USA i sig, dessutom känns det så krystat maffigt, plus att jag är värdelös på geografi och därför kommer göra ett dåligt jobb vad det gäller stater och städer.
Att spela i svensk miljö det är ju sisådär. Det är ju underhållande på det viset att man är helt hemma med geografin och att man kan återskapa platser i den fiktiva världen som spelarna verkligen känner igen. Dock är ju Sverige vad det är... Ganska mesigt och alldagligt. Sverige känns kärringkofta helt enkelt, i alla fall för oss som är härifrån.

Då kom jag plötsligt att fundera på England, min storfavorit bland världens alla länder vad det gäller... Tja, mycket. Det blir ju knappast bättre av att jag älskar brittiska mysterier i bokform likväl som film- och TV-produktioner.
... Visst, det är inte skräck, men jag kan väl tillägga det att jag just nu drar igenom alla Doyles verk om Holmes. Jag är helt enkelt mycket svag för ett mörkt, kallt fiktivt England.

Vad det gäller England är jag dessutom klart mer hemma på den geografiska delen också - jämfört med staterna - eftersom jag alltid haft ett litet allmänintresse för Storbritannien.
Nåväl, jag kommer säkerligen inte att kunna bestämma mig på egen hand. Så, vad tycker och tror ni?