Nekromanti Undersökning

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Tänkte göra en liten informell undersökning:

Om du köpt ett nytt rollspel och finner att det saknar information om en bit du hade lust att använda. T.ex ingen cybernetik i ett sf-spel. Kommer du då:

A: Hitta på själv
B: Anpassa från ett annat spel
C: Vänta på ett supplement
D: Strunta helt i den bit som saknas
E: Byta spel

Skriv bokstav i subjekt så är det lätt att få överblick :)
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
A eller C (med text)

A om jag känner mig inspirerad eller inte vet om det kommer nått supplement inom en snar framtid. C om jag vet att ett supplement som beskriver det bra inom kort.

/Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
A & B

Kan man inte göra så att man tar lite här och lite där och sedan så knåpar man ihop något trevligt. Sen så är det ju kul om man hittar på själv åxå.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: A m.h.a. B alternativt E

Ja givet att spelet i övrigt var bra skulle jag förmodlgen göra egna regler för det med utgångspunkt för hur antingen något annat spel skötte det eller hur någon annan mekanism i spelet fungerade...

Om däremot det finns ett annat spel som är lika bra eller bättre i övrigt som har det man vill åt så byter man ju...


/Bjorn
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: A med hjälp av B

Håller med...

Riddaren - som undrar varför du inte skrev (NT), eller var det pga punkten du hade med... /images/icons/smile.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: A med hjälp av B

Det GÅR ju faktiskt inte att köra utan text i den här versionen. Man MÅSTE skriva någonting i rutan, därför blir NT meningslöst, det kommer ju stå någonting där. I det här fallet var det en ".". Helt enkelt för att jag inte tyckte jag behövde säga så mycket mer

/Azagthoth
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
D och A

Min grupp skaffade Shadowrun helt nyligen och de delar vi inte hade läst in oss på struntade vi i. Det gick hel fint för om vi väl använde något vi inte läst på så ögla vi igenom regeln och sa på en höft vad det var för slag.

Det finns mycket man kan göra utan en del.

_öRn
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
A mha B el. D

är nog lite för lat för att hitta på en massa själv...
kanske bara skiter i den biten för tillfället..

/Sir Foilan - har så mkt annat o göra

And Heaven Eternally Burns....
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Stort A i uppförande

Jag har hittills inte köpt/spelat NÅGOT spel som vi tyckt var "perfekt" för oss. Det har blivit egna regeltillägg/-avdrag, egna "appendix" etc. Möjligtvis är "Millennium´s End" ett undantag.

Red Dust.
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
A/B fram till C

Det har man ju inget att förlora på.
Naturligtvis hittar man på sjaälv, och när man i olika lådor & boxar har 40+ olika spel frinns det säkert alltid något annat man kan låna idéer ifrån. Om det sedan visar sig att supplementet osm kommer suger kan man ju alltid fortsätta köra på det egna hembygget.

mvh
Örnie
 
Top