Nekromanti Undersökning 2.0

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
hej hopp, gummisnopp!

Här kommer en till liten undersökning! Det visade sig ju vara en del som hade skaffat sig ett ex av DoD 6! Det var bra, men för att riktigt lyckas pricka pricken över i:et; hur många är nöjda över att ha köpt DoD 6? Jag är fett med nöjd iaf /images/icons/cool.gif

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Har man köpt den i tro om att det är "likt det gamla DoD" så är man definitivt inte nöjd. Men ser man det som ett nytt spel (som råkar ha samma namn) kan man vara nöjd.

Riddaren - är nöjd med spelet, men inte som DoD helt


Även den bäste har dåliga dagar
 

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Relativitetteorin här också...

Det beror ju på vilka förväntningar man hade på DOD6 innan man köpte det. Jag visste exakt vad det var jag köpte, ett nostalgiexemplar att ställa i hyllan och som ett sådant fungerar det mycket bra (fint omslag också). Om man förväntade sig ett komplett rollspel med utarbetad spelvärld och välsmort regelsystem så... ja... vi har trampat i de hjulspåren en hel del på sistone så jag slutar väl där då.

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
tja, det är ett ok spel
Fattas bara en vettig spelvärld med
jag är less på Ereb Altor så jag hoppas på nåt nytt.
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
Inte alls nöjd. Hade väntat mig en blandning av spelen innan Chronopia. Hoppades att de utlovade yrkesnivåerna var någon form B-FV för yrkena, och inte levels. Dock så verkar världen spännande.

Bela
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Väldigt missnöjd [nt]

........

Steel Meets Steel Axes Broadsword And Shield Their Heads Ride Our Spears And Bodies Cover The Fields
 

Dwain

Veteran
Joined
30 Nov 2000
Messages
2
Klart missnöjd.
De hade kunnat jobba vidare med reglerna i DoD-91, vilka är både smidiga och mer "realistiska" än många andra rollspel.

(Halvtroll måste vara en blandnig av troll och halvlängdsmän, med tanke på deras grundegenskaper)
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Ytterst missnöjd

Tyvärr är detta nog en bok jag aldrig kommer att bläddra i igen. Det är tur att den ser bra ut i bokhyllan!
Hoppas dessutom att Riotminds värld blir trevlig, eftersom den har potential. Men det kan bli hart när omöjligt att göra en bra värld med så usla regler...

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

ikon

Veteran
Joined
29 Nov 2000
Messages
3
Re: Undersökning

De nya reglerna har både för- och nackdelar. En fördel är t ex att en spelare kan ha en rollperson som blir förbättras trots att den har färdigheter som inte används så ofta.

ikon | KoRn sucks, utterly!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Re: Ytterst missnöjd

Hur lätt är det eg. att göra ett spel som alla har olika (hus)regler till i form av olika böcker, världar och år av spelande (de gamla rävarna).

[color:green]Han</font color=green> som har samma åsikter som hästen Bela och som håller med Riddaren
 
Top