Nekromanti Under produktion!

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Jag håller på att skapa ett rollspel som kommer alternativt heta Tomtar & Troll. Det kanske inte säger så mycket men jag kan säga utan att skriva en text på 40 kb bara för ett inlägg och somna på köpet eftersom jag är så otroligt trött även fast jag är beredd att göra nästan vad som helst för rollspel (av KLASS)... Ja ni vet, det är ett ljust och äventyrligt rollspel och kommer just nu i alla fall bygga på samspelet mellan alver och människor PLUS det magiska och sagolika.
Det där säger i alla fall mig mycket.

Om ni har tips, råd eller vill hjälpa till med illustrationer (gratis) så tar jag med glädje emot det!

mvh Jac.
GE ALLDRIG UPP!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Sorry

"Jag håller på att skapa ett rollspel som kommer alternativt heta Tomtar & Troll."

Sorry! Calle från Neogames har redan gjort ett rollspel med det namnet. Det släpptes i ungefär 100 ex i slutet på 80-talet eller början på 90-talet. Recensionernan var... tja, inte nådiga i alla fall. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Re: Sorry

Jag kände det på mig fast jag var inte säker, det var därför jag skrev det för att få reda på sanningen. TACK...:)
Men då har jag mitt reserv namn Skogsbryn!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Sorry

<I>Det släpptes i ungefär 100 ex i slutet på 80-talet eller början på 90-talet. Recensionernan var... tja, inte nådiga i alla fall.</I>

Traumatiskt minne: De hade ett ex av ToT på auktionen på BorCon '91, men jag hade inte ett enda rött öre på mig (jag <I>åkte</I> på det konventet utan ett enda rött öre; mot slutet fick jag sitta och rita bilder och ta betalt i Gorbypiroger), och sen dess har jag aldrig sett spelet.

--
Åke
 
Top