Nekromanti Ultramarines Scouts

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Mitt i arbetet med den här squaden tappade jag helt lusten att måla miniatyrer, men nu när jag har varit sjuk ett par dagar återfick jag motivationen och målade+basade klart gänget.

Regelmässigt är det ingen vidare idé att blanda hagelgevär med tung bolter, men jag kunde inte låta bli på grund av coolhetsfaktorn.

Lite risiga bilder, men det får gå.

I allmänhet är jag missnöjd med grabbarnas ögon, som inte blev särskilt bra. Det måste jag över mer på. De röda delarnas highlights blev lite i skarpaste laget, men jag vill prova på tekniken med "extreme highlighting" och gjorde ett försök. Ska öva mer på det också.

Håll till godo.
 

Attachments

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Ascoola! Fast jag hade nästan velat ha en lite ljusare bild.

Hur fan fotograferar man miniatyrer egentligen? Jag misslyckas alltid något spektakulärt.

- L
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Använd makrofunktionen på din kamera. Sedan jag började använda den har mitt liv blivit avsevärt mycket bättre.

Och tack för berömmet!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fetingsnygga!
Gillar verkligen ditt sinne för färg och detalj. Fyfan, skulle aldrig ge mig på ett sådant pill ens... Kort sagt: imponerad av ditt stuk på dem. Många figurkladdare brukar få till så löjliga (läs: "för färgstarka eller istället intetsägande") kulörer på sina figurer annars...
 
Top