Nekromanti två star wars frågor.

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
vet man ungefär vad som kommer att hända i film 2 resp 3? (mer än att anakin blir ond och imperiet uppstår) jag tänkte på officiell litteratur och så vidare.

En annan sak: viss är inte kejsare (senatorsmedlem) Palpatine och Darth Maul / Vaders läromästare samma person?
vilket är dessa två personers inbördes förhållande? handen bakom makten eller?

hemlig bonusfråga! när kommer star wars 2/3

lave -som såg star wars 1 för första gången i går, och faktiskt GILLADE den TROTS jar jar binks

... Lave som förövrigt inte tycker om Doedinan, -"Han borde avskaffas"
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>vet man ungefär vad som kommer att hända i film 2 resp 3? (mer än att anakin blir ond och imperiet uppstår) jag tänkte på officiell litteratur och så vidare. <p><hr></blockquote><p>
Nej. Eventuellt finns det böcker som har en del förhistoria till Star Wars, men Lucas har i alla år förbehållt sig rätten att fullständigt ignorera allt utom själva filmerna.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>En annan sak: viss är inte kejsare (senatorsmedlem) Palpatine och Darth Maul / Vaders läromästare samma person?
vilket är dessa två personers inbördes förhållande? handen bakom makten eller?<p><hr></blockquote><p>
Jo, senator Palpatine och Darth Sidious är samma person. De spelas i alla fall av samma skådis, och kejsaren har ofta refererats till som "kejsar Palpatine" - jag tror t.o.m. att det har varit med i en av filmromanerna.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>hemlig bonusfråga! när kommer star wars 2/3<p><hr></blockquote><p>
SW2 kommer antagligen till Kristi Flygare 2002 i USA (alla andra SW-filmer har släppts den helgen, eftersom det är en långhelg så man slår lättare "första helgen"-rekord då). Jag skulle misstänka att trean kommer till 2005.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
kanske...

nu när folk börjar säga emot mig blir jag tveksam. men fanns det inte en kejsare förutom den mörke hemske killen i kåpa som hette palpatine i någon av de gamla filmerna? eller är kåpondingen kejsare?

... Lave som förövrigt inte tycker om Doedinan, -"Han borde avskaffas"
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: kanske...

darth mauls lärare är palpatine. palpatine är kejsaren i de gamla filmerna och kommer att bli kejsare i de kommande filmerna. att man inte förstår det är lite konstigt och jag blir upprörd ;P

sen att lucas ignorerar allt utom filmernas handling stämmer inte. han ignorerar filmernas handling också.

star wars- en film som utvecklar sig till en ökenfilm

serieforum på
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>vet man ungefär vad som kommer att hända i film 2 resp 3? (mer än att anakin blir ond och imperiet uppstår)
jag tänkte på officiell litteratur och så vidare. <p><hr></blockquote><p>Jeeep folk har en ungefär aning om VAD som kommer att hända men inte HUR det kommer att hända...
Vissa folk som kallas Warsis på nätet har läst tidiga manus förslag bland annat STarkiller manuset och de andra goa försöken som George gjorde innan De ger en ledtråd till ungefär vad som KAN hända men det är mycket man får gissa. ( Trekis = Star trek fanatiker, Fiver = B5 fanatiker, Warsis = star wars fanatiker )
George har i alla fall återanvänt massor av namn från de första manusena bland dom är Valorum som i ett av de första manusena var den ONDA kejsaren.
Sen ett annat namn som han har kommit upp tack vara "Ronald Reagan" är "Nute Gunray" ( Nute ungefär Nöt eller knäppskalle och GunRay är Reagan som utalas nästan som RAYGUN )
Ronald gjorde ju George väldigt sur under 80 talet med när han döpte det planerade rymdförsvaret till Starwars defens system och förske använda bilder ur Star Wars filmen som politisk reklam utan att be om lov. Det gjorde George så sur att hanförsökte stämma presidenten. ( han ville inte att Star Wars skulle användas som politisk reklam Oavsätt pengar )

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
En annan sak: viss är inte kejsare (senatorsmedlem) Palpatine och Darth Maul / Vaders läromästare samma person? <p><hr></blockquote><p>De ÄR samma person i alla fall mistänker fansen det *ler* Balkongen där Darth Maul står och pratar med Dart Sidius på är samma balkong där Senator Palpatine står och pratar med Amidala på..
Och höjd över alla tvivel ÄR att Dart Sidius är den som senare blir Kejsare Palpatine. Där imot så är det vissa som tror att Sidius och Palpatine ÄR två olika personer... Men de flesta anser att Sidi och Palp är samma person.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>vilket är dessa två personers inbördes förhållande? handen bakom makten eller? <p><hr></blockquote><p>Sidius är troligen Palpatine "Sith" namn ungefär som Vader är Anakin Sith namn..
Frågan som JAG ställer mig HAR då Maule ett "Civiltnamn och är det Clark Kent"

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>hemlig bonusfråga! när kommer star wars 2/3

lave -som såg star wars 1 för första gången i går, och faktiskt GILLADE den TROTS jar jar binks <p><hr></blockquote><p>Hatten gillar även 1 an till och med jarJarBinks därför HAN ÄR OFFRET..
Snäll trevlig totalt ofarlig individ som JAG mistänker att Anakin kommer i 3an att döda och därmed slutförs hans fall till den mörka sidan av kraften..
Offret i en sådan saga MÅSTE vara en person som folk gillar och tycker om teorin kan det ju vara Amidala men då hon troligen ännu inte har fött tvilligarna ÄN när Anakin blir Vader så är hon troligen trygg och levande.
Samt det finns komentarer som att Leia kommer ihåg sin riktiga MOR i Return of the Jedi.. Hon dog ung och vacker men men med sorgsna ögon... ( *mm* sorgsna ögon kanske för att hennes älskade hade blivit ett monster eller vad tror du )

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> ... Lave som förövrigt inte tycker om Doedinan, -"Han borde avskaffas" <p><hr></blockquote><p>Varför ???

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
I Episode IV: A new hope säger någon att Kejsar Palpatine har upplöst senaten. Ian McDiarmid spelar både kejsaren och Sidicious. Finns det några tveksamheter?

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Ronald gjorde ju George väldigt sur under 80 talet med när han döpte det planerade rymdförsvaret till Starwars defens system och förske använda bilder ur Star Wars filmen som politisk reklam utan att be om lov.</I>

Vilket fö gav upphov till en våldsamt kul insändare i Norrländska Socialdemokraten vid den tiden. Nån gubbe satt och ondgjorde sig över 'Star Wars'-projektet, och mitt i alltihop skrev han: "Reagans välsmorda propagandamaskineri rullar på för fullt för Star Wars, och i leksaksaffärerna finns dockor, kassetter och modeller med Star Wars. Gradvis ska barnen vänjas vid Star Wars..."

Bland de bästa exempel jag nånsin sett på att öppna munnen innan man vet vad man pratar om. (-:

--
Åke
 

Gusman

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
56
Location
Stockholm, Norra
Appropå Ronald Reagan och osmarta kampanjknep.
Han försökte ju också använda Bruce Springsteens "Born in the USA" som kampanjlåt. Han hade uppenbarligen inte förstått vad den texten handlade om. :)

// Jörgen

"He who runs away, lives to run another day!!"
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Ha. Jag diskuterade detta med en vän nyligen, som också alltid hade trott att låten handlade om hur fantastiskt bra USA var att bo och leva i.
Är det ingen som lyssnar på texten?
Personligen tror jag att Reagan var en förklädd V-ödla. Han talade i alla fall med kluven tunga.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 
Top