Nekromanti Två olika regelböcker?

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Kommer Neogames att ge ut två olika regelböcker till Phobia..? jag läste i deras preliminära utgivningsschema att de skulle släppa en s.k Spelarens bok och en regelbok för spelledaren. Det låter precis som D&D. Jag föredrar isåfall att man släpper en box med båda böckerna. Är det endast jag som tycker såhär eller är det någon som håller med?

Ezping Orm
 

Knedel

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
17
Nja, jag skulle bli mycket gladare om de kunde nöja sig med att släppa en bok, där allt ingår, istället för att krångla till det......
Jag håller dock med om att det skulle vara smidigare med en box än att släppa 2 olika böcker
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Personligen tycker jag det är bättre när man delar på det.. Helst skulle man köpa böckerna i form av sidor... ett pack med 10 sidor åt gången...

Jag vet inte hur det blir med Phobia, men i D&D är det underbart att de har delat upp det, en spelgrupp behöver alltid flera PH än vad de behöver DMG och MM ...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Jag..

..tycker att det är bra att de delar upp Phobia - då kan man ju skippa de tråkiga grundreglerna, som man i princip redan har om man har någon annan neoGames produkt - och koncentrera sig på att undersöka de eventuellt matnyttiga böckerna som 'hemligheternas bok'..

//MiDNiGHT.

 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Du menar som neotech 2 där de gjorde en bok och utelämnade hälften? :)

Snow
Dead, but still walking around
 

Knedel

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
17
Re: Jag..

Ioförsej, men det var inte riktigt så jag menade;
det verkar som om man blir tvungen att lägga ut pengar för 2_olika_ böcker, och det känns lite onödigt när man lika järna kunde lägga båda två i en box eller ha alltihop i en bok(det skulle nog bli billigare så oxå).
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Jag..

Som spelledare är det alltid skönare att ha en bok som spelarna kan bläddra fritt och som ändå är lite begränsad så att de faktiskt ORKAR läsa det som de faktiskt bör läsa. Resten av materialet har de ju inte med att göra...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Jag..

Tveksam om det skulle bli billigare..

dessutom så hade den boken i så fall blivit tjock.. och tjocka böcker går sönder...

Vad jag hoppas på är två böcker med 200-250 sidor styck, i hardback..
Det är vad jag vill ha.. :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Knedel

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
17
Re: Jag..

ja, det är sant, men jag gillar bara inte att man måste köpa böckerna separat....
 
Top