TTS lördag 6/2

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag har sedan tidigare förhandlat mig till en helg att åka bort och spela brädspel. Nu verkar det som att "åka bort" inte riktigt är på tapeten längre, så jag tänkte försöka utnyttja den lediga tiden till att testa att spela digitalt (table top simulator).

Är det någon som är sugen på att haka på? Val av spel kanske kan avgöras utifrån hur många, och vilka, som är med. På spelhelgen hade jag velat köra Scythe, Imperial eller Concordia, men är såklart öppen för motförslag.

Tid under dagen går såklart att diskutera, kanske börja spela någon gång tidig kväll, runt 19:00?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Imperial har jag haft skoj med på konvent, men det är ju några år sedan och jag spelade bara två-tre gånger. Jag är försiktigt positiv!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Jag är lite intresserad, men har ingen koll på TTS. Hur funkar det i jämförelse med t.ex. BGA?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag ska glatt erkänna att jag har exakt noll erfarenhet av TTS, behöver ladda ned det och klämma&känna lite. Ett tänkbart alternativ är såklart att vi enas om ett spel med dedikerad app och kör det istället, så som terraforming mars eller Scythe.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Som jag fattar det får man ingen hjälp med regelimplementering på TTS? Det tycker jag dödar en stor poäng med att spela digitalt (typ den enda fördelen utöver tillgänglighet). Om ni vill kan ni kolla vad BGA har för utbud (det är kanske lite euro-fokus på BGA...). Jag har supporterkonto där och kan hosta alla spel.

 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ah, och jag är på inget sätt gift med TTS jämfört med andra alternativ, så som BGA eller dedikerade appar/program. Jag ska försöka kika lite på BGA vs TTS ikväll och bilda mig en egen uppfattning. Har du erfarenhet och ett konto på BGA @Vimes så väger det såklart tungt!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ja, jag gillar BGA. Men utbudet ska ju passa också. Jag kan absolut tänka mig att skaffa TTS om det är så.

BGA är gratis, men man kan inte hosta alla spel om man inte har betalkonto, men eftersom jag har det är alla spel tillgängliga ändå.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,453
Location
Helsingborg
Jag kan absolut tänka mig att skaffa TTS om det är så.
Sätt Tabletop Simulator på din önskelista på Steam. Det brukar kunna vara rabatter då och då, så att du får det för halva priset (en hundring).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Finns det något specifikt på BGA som du kört och gillar?
Alltså, det finns massa toppenspel som jag gillar: Terra Mystica, Puerto Rico, Through the Ages, Nippon, T'zolkin, Race for the Galaxy o.s.v. Men jag gillar också att prova nytt och är med på det mesta.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Hoppsan, där blinkade man och en månad passerade raskt förbi!

Hur känner vi inför lördag @Rickard , @Vimes och @Khan ? Fortfarande aktuellt med lite brädspel?

För att köra ett skarpt förslag:
start klockan 20:00 på BGA, Terra Mystica?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,453
Location
Helsingborg
Jag litar på er smak. :) Om vi bestämmer snart för ett spel så kan man plugga reglerna lite. Jag behöver nog också testa köra igång TTS.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Låter superkul (Terra Mystica är ju kanske topp 5 någonsin, verkligen ett toppenspel)! Men. Jag har tydligen tänkt lite på sniskan här. Min bättre hälft disputerar imorgon och vi ska fira på lördag. Jag tror inte det skulle falla i god jord om jag ska avvika från det för att spela brädspel över nätet tyvärr. Jag blir tvungen att passa på spel på lördag alltså. Men jag är med alla gånger vi veckan när som helst nästa gång.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Låter som en sund prioritering!

@Khan hur ser det ut för dig, kan och vill du vara med? Annars återkommer jag med nytt förslag på datum.

@Rickard för information.
 
Top