Nekromanti Trudvang??

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Vad e det för del av världen??
Hör den till samuraj? gigant?? eller liknande"


Inget av det. Det är en helt ny värld till helt nya regler i DoD version 6. Hur den exakt ser hut vet nog bara Riotminds just nu, men det finns planer på en världsmodul, som nog de flesta hoppas på att den kommer under kommande år.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det finns ingen "gigant-värld" till DoD. Drakar och Demoner Gigant var en regelexpansion med nya besvärjelser, nya färdigheter, några nya yrken, samt regler för att hålla på med län och fältslag och sånt, plus en massa annat mumsigt. DoD Samuraj, däremot, utspelade sig i ö-riket Jih-Pun som ligger på Altor, en bra bit väster om Ereb.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Oki!
Tack för svaret.
Samuraj och gigant världen ligger det i Ereb??"


Varken DoD Expert eller DoD Gigant utspelar sig i någon fastslagen värld som är skapad. DoD Samuraj har jag aldrig ägt, så har svårt att uttala mig om det, men vet att det utspelas i ett land som heter Jih-Pun. Däremot vet jag inte om Altor fanns då, eller om man placerade in riket på kartan när Altor skapades. För i senare moduler (t.ex. Altors Baksida) så finns Jih-Pun inplacerad på Altors yta, detta nämns också vad jag vet i Krigarens Handbok. Men om det fanns med från början på Altor vet jag dock inte.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Gigantvärlden

Det finns ingen fastslagen "Gigantvärld", förutom de små "ledtrådar" som ges i form av berättelserna om Sabadon Gelov, Den Okände, Gadirm Drakmästaren m.m. Jag kör med att dessa elver i Ereb, Gadirm i Kardbergen och Sabadon i det egenhändigt tillverkade Byrnland(det outforskade området norr om Erebos).

Bobby
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Dumma inlägg

Men du måte hålla med om att det, liksom alla onödiga NT meddelanden, är ett utmärkt sätt att få fler inlägg, och därigenom stiga några titlar i forumet ;)

Måste påpeka att jag själv inte svarar på sådant som redan är svarat på om jag inte känner att jag kan införa nåt nytt i diskussionen, eller om det är något som jag verkligen måste påpeka. har heller aldrig skrivit ett enda NT inlägg.

Visserligen är detta meddelande rätt onödigt också, om jag inte kan nå ut med mitt budskap: Läs vad andra har svarat innan du själv svarar på ett inlägg. Skriv aldrig inlägg bara för att stiga i titel, det är bara dumt. Försök skriva så få NT inlägg du bara kan, eftersom de i nio fall av tio är totalt onödiga.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Njaaaaa...

Instämmer att man bör läsa dom andra inläggen!

Men.. Att minska NT-inläggen? Jag tycker att det är ett bra alternativ om man bara vill säga en mening. Jasså du menar ONÖDIGA NT-meddelanden? Finns det såna? /images/icons/wink.gif Nä allvarligt? Tycker du det?


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Re: Dumma inlägg

Först hade jag tänkt att svara med ett "Håller med N/T"...

Jo, förvisso är det ett bra sätt att stiga i rang på, antar jag. Själv så pratar jag dock väldigt sparsamt här, för den mesta tiden, och är inte så väldans intresserad av att stiga i rang. Det är snarare rollspels diskussioner som gör det intressant att vara här... NT inlägg är bra om de faktiskt *säger* något, jag föredrar till exempel att tacka för hjälpen enkelt: "tack! n/t" istället för att tvinga folk att öppna en post för att finna... ingenting. Men sedan finns det ju också jätte-onödiga NT inlägg, såsom det jag föreslog från början.


****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Njaaaaa...

Visst kan det vara bra, men jag menar det jag skrev om att de(som jag ser det) i nio fall av tio inte är det. Jag är väl mest irriterad på de meddelanden som besvarar samma sak på samma sätt därför att man inte läst vad andra har svarat tidigare (Det finns gott om sådanan /images/icons/tongue.gif), men jag behövde inte gå lång tillbaka för att hitta sådana här:

http://forum.rollspel.nu/showthread...=10&view=expanded&sb=5&vc=1#Post25741 Förlåt för den långa länken, men jag kan nte komma ihåg hur man gör html-länkar just nu /images/icons/blush.gif

Jag vill inte heller försöka irritera personen som skrev detta, utan detta är mer ett exempel ur mängden. Skulle tro att de flesta någon gång skrivit något liknande meningslöst inlägg.


"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hobert on 2000-11-07 13:32.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Okido!

När jag skriver NT-meddelanden så är det för att jag bara vill skriva en rad. Jag hade faktiskt inte en tanke på att jag stiger i rang ju mer inlägg jag har.

När det gäller inlägg så vet jag om att jag skrev ett likadant svar som en annan när jag citerade ur svarta boken om Zot, den "odödlige" ärkemagikern. Detta för att jag trodde att han hade citerat ur en annan bok.

Iaf.
Jih-Pun ligger väl öster om Ereb. Det brukar kallas för <B>öster</B>landet och när jag tittar på en karta (Kampanjboken s14-15) så står det "Erebs västra halvklot" och där finns inte Jih-Pun någonstans.
Hur nu man kan säga västra halvklot är lite besynnerligt för mig. Det finns ju bara ett halvklot till. Eller?

Om jag kommer ihåg rätt så kommer ankorna ifrån väster. Iaf om man tittar på deras skapelsehistoria.
Men å andra sidan. Jag kan komma ihåg fel..

/[color:green]Han</font color=green> som skriver NT-meddelanden
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Okido!

Jag har inte heller pekat ut dig på något sätt. Ville snarare säga att det är en allmän företeelse här på forumen som jag har tröttnat på. Om folk gillar NT-meddelanden ska jag inte säga att de är dåliga. Tydligen uppskattas de av majoriteten, och borde därför finnas kvar.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Okido!

Nja.. Jag tog det inte som ett klagomål <B>mot</B> mig men jag angav en förklaring liksom Arvidos varför jag tycker NT-meddelanden är bra och..

Om man skriver en likadan synpunkt så kan det vara för att man missat eller glömt bort att någon redan tagit upp det.

[color:green]Han</font color=green> som inte tog åt sig
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Instämmer delvis med föregående talare (T)

I en »vanlig» debatt brukar man säga »Instämmer med föregående talare» om någon redan sagt det man själv tänkte ta upp. Det är ett sätt att visa att man stöder någons åsikt utan att ta en massa tid i anspråk.

På samma sätt kan man använda NT-inlägg på ett webbforum. Då blir de inte »onödiga».

/Dante
 
Top