Nekromanti Trudvang med Sagaregler!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Och så var det gjort.

Har tagit Sagareglerna och världen Trudvang, gjort ett snyggt rollformulär (som stämmer överens med Trudvang, bytt namn på Gåvan till Spiritus och Ars Arcana till Vitnervävning till sammans blir de Magi).

Fasen, det kommer bli bra.

Den spelare som är klar blev: Taomer Rhywein av Bvidfjorna. En ärrad botwarthvakt från Majnjord.
Skrev Andy nedan.

Sen filar han även på en kort text om hur man konverterar på bästa sätt. För artighets skull så pratade jag med Riotminds om det här, och det var ok om vi ville lägga ut nåt gratis för nedladdning på sagagames.com.

Återkommer när layouten och text är klar!

/Tomas
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Återkommer när layouten och text är klar!
Kul grej hörrni !!
Ska verkligen bli kul att se det här. Kul med sådana här crossover grejer mellan 2 trevliga spel.

/ Johan K, som väntar med spänning på detta.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Blir inget superavancerat... ett snyggt rollformulär och några sidor "konverteringsregler", typ... vi får se vad Andy kokar ihop i textväg. Han kanske får upp ångan. Men samtidigt skriver han andra grejer, så vi får se.

Formuläret har han redan gjort underlag till...

Kul i alla fall.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Det går bra, och visst har jag fått upp ångan! :gremwink:

Men än är det en bit kvar. Men den som väntar. . . :t6b-6:

:t4: :t6: :t8: :t10: :t12: :t20: :t100: :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det går bra, och visst har jag fått upp ångan!

Men än är det en bit kvar. Men den som väntar. . .
Ingen fara, det som väntar å nått gott.. & för min del så kan jag med glädje vänta tills det är kalrt. =)
Ska iaf bli kul att se detta.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Lägesrapport 1.

Man kan väl säga att jag är halvvägs. Tomas puttsar på det sista på rollformulärtet och jag skriver på lite arketyper. :t6b-6:

Så, alla, spring och köpa Saga rollspelet, alla äventyr och världsmoduler till Drakar och Demoner: Trudvang för ni lär behöva dom. :gremwink:

Fina fisken! :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Glada tillrop !!

Weeee !
Kul att höra at det går bra med arbetet erat ! Förbaskat kul att ni orkar/vill göra detta ! =)

Så, alla, spring och köpa Saga rollspelet, alla äventyr och världsmoduler till Drakar och Demoner: Trudvang för ni lär behöva dom.
Been there, done that... :gremwink:
Min bokhylla hyser just nu en massa DoD-pryttlar samt Saga...
 
Top