[TROUBLESHOOTERS] The U-boat Mystery - input?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
The U-boat Mystery är verkligen ett mysigt scenario!

Tänkte utveckla introt till The U-boat Mystery ngt (dvs inte använda startplothandoutsen i sig, utan försöka få in spelarna mer "naturligt & tradigt" i äventyret men med inspiration från startplottarna).

Paris:
Reportern Pierre Martin har stämt möte med spelarna (alt. så ser de det hända bara, han kan vara någons granne, och de ingriper). Han kidnappas dock precis innan mötet och förs bort i en blå van. (Testa biljaktsreglerna). Om spelarna hinner upp vanen är det precis vid lagret = förstärkningar rusar ut (Testa stridssystemet). Annars infiltrera lagret och köra på som vanligt.

Om spelarna misslyckas med biljakten. Göra nyhetshandouts om att Waldhaus dödats i en trafikolycka och att polisen letar en ljusblå Peugeotvan och att ett tips är att en sådan synts ett lagerområde (att nummerskylten är Octopus... njae).

Sedan kan man ta delarna som de är. Attentatet mot änkan kanske sker på begravningen som tidsanges i nyhetsartikeln, branden, etc. Mer show don't tell.

The Big Apple: För att få spelarna mer sugna på att åka dit:
Nyhetshandouts om inbrottsförsök på Metropolitan, men att tjuvarna inte fick med sig tavlan på Brunhilde. Även en nyhet om ett misslyckat inbrottsförsök på Shermans universitetskontor samma natt (men att Sherman förvarar alla sina värdefulla kartor o ritningar hemma...).

Någon som hunnit spelleda scenariot och har lite input?
 
Last edited:
Top