Troika fråga

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Hej, så när jag väl hade råd så blev Troika hårdinbundna boken på alphaspel sålt. Dock finns det regelbok med mjukpärm, den har en helt annan front. Jag undrar om de är samma editions eller är mjukpärmen en tidigare?

Hårdpärmen:

Mjukpärmen:

Har vairt på Troika sidan där finns bara hårdpärmen och dess framsida. Inget om mjukpärmen vilket får mig fundera på om de skiljer sig. Är det ngn här som är troika kunnig och vet?
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Mjukpärmen är den senaste utgåvan som skiljer sig från hårdpärmen i att den har en annan layout, andra bilder, lite förtydligande i texten, och att någon av bakgrunderna är utbytt. Jag gillar den, snygg som attan och fint tryck. Du kan bläddra i den här.
 
Last edited:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Köp softcovern så får du byta den mot min hardcover på MunkCon ifall du fortfarande saknar de färggranna bilderna. 😄
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Mjukpärmen är den senaste utgåvan som skiljer sig från hårdpärmen i att den har en annan layout, andra bilder, lite förtydligande i texten, och att någon av bakgrunderna är utbytt. Jag gillar den, snygg som attan och fint tryck. Du kan bläddra i den här.
Ok. Ja jag gillar ju när text fixas till och blir lite mer tydligare när det gäller regler m.m. Tack för länken.

Köp softcovern så får du byta den mot min hardcover på MunkCon ifall du fortfarande saknar de färggranna bilderna. 😄
Ja, det kanske skulle kunna hända :) Om jag hinner köpa den innan så ska jag ta och fundera, åtminstone vore det kul att bläddra i dem båda.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Om jag hinner köpa den innan så ska jag ta och fundera, åtminstone vore det kul att bläddra i dem båda.
Bara hojta när det närmar sig så plockar jag med.

Jag tror min favoritversion är ”Free no art edition” som jag skrivit ut och gjort A5-häften av. 😅
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Ok. Ja jag gillar ju när text fixas till och blir lite mer tydligare när det gäller regler m.m. Tack för länken.
Ja just det en grej till, den nya har rygglös bindning under omslaget så den ligger fint uppslagen på bordet av sig själv. Jag gillar den gamla också, men den nya är verkligen toppklass
IMG_6451.jpeg
IMG_6452.jpeg

Jämförelse med den gamla, älskar ändå Dirk Leichtys illustrationer, men den är inte lika genomtänkt designad som den nya.
IMG_6453.jpeg
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Ja just det en grej till, den nya har rygglös bindning under omslaget så den ligger fint uppslagen på bordet av sig själv. Jag gillar den gamla också, men den nya är verkligen toppklass
View attachment 16614
View attachment 16615

Jämförelse med den gamla, älskar ändå Dirk Leichtys illustrationer, men den är inte lika genomtänkt designad som den nya.
View attachment 16616
Oooh, den där bindningen gillar jag. Sitter och väntar på Astro Inferno som har samma typ av bindning, som var en av anledningarna att jag backa den. Tack för sjysta bilder och jämförelser.
 
Top