Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2005 - It's here!

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Nu är dags att visa vad ni går för och vad rollspelssverige går för! Trobergs Dogmautmaning är tillbaka!

I stället för att upprepa reglerna så hänvisar jag till det här nålade inlägget.

Nyheter i år är framför allt att en komplett uppsättning tärningar är tillåtet och att en ny kategori tillkommit ( Bästa text (Välskriven, stämningsskapande text som passar spelet.)).

Nytt är också att vinnarna inte bara får rätten att märka sina bidrag med Dogmastatyetten, den får också rätten att tatuera den på valfri kroppsdel!

Tidtabellen är som följer (läs den noga och glöm alla tidigare datum som nämnts):
2005-01-30 Trobergs Dogmautmaning 2005 Start
2005-02-26 Sista inlämningsdag (ingen nåd och inga efterjusteringar av bidrag)
2005-02-27 Omröstning börjar (hoppas jag, det kan ta ett tag att sammanställa kompendiet)
2005-03-06 Trobergs Dogmautmaning 2005 Prisceremoni och utdelning av ära till alla deltagare samt en spännande nyhet

En ordningsfråga:
Kom gärna med regelfrågor här på forumet, men om ni har anklagelser om fusk eller tycker att någon annans bidrag inte följer reglerna så tar ni det via PM till mig eller till min hjälpsamme Dogma-sidekick quetzalcoatl så att vi kan komma med ett domslut utan att det behöver bli personligt. Ingen ska behöva bli uthängd som fuskare, speciellt då det antagligen bara är ett missförstånd.

Bidrag postade under året:
Under året har det postats en hel del dogmaspel. De som postats innan utmaningen startat (dvs innan idag) måste postas igen. Jag vill inte ta ansvaret för att jag inte missar något spel eller för att jag råkar inkludera en preview. Undantaget från detta är South Park som jag redan har (det var ju bara ett par dagar tidigare).

Checklista för bidrag:
* Ange namn ni vill signera ert bidrag med, finns inte det så tar jag forumsnamnet.
' Bifoga en kort synopsis. Det behövs i kompendiet för att ge en snabb introduktion av ditt spel.
* Kontrollera att det verkligen är layoutat på A4, inte på någon snarlik amerikansk variant. Det orsakar mycket merarbete för mig om det inte är A4.
* Ha inte filerna lösenordsskyddade. För att kunna sammanställa kompendiet måste jag ha ändringsrättigheter i filen.

Jag vill speciellt påpeka de två sista. De två problemen har tagit över 90% av tiden det tagit att sammanställa kompendiet tidigare år och det känns lite onödigt.

Som jag tidigare nämnt så har jag i år mycket annat som tar min tid och har därför fått hjälp av quetzalcoatl för att kunna svara snabbare på regelfrågor och sådant. Ett stort tack till honom för det! Hans ord räknas alltså som officiellt regelutslag (åtminstone tills jag fått en chans att ta ställning till det, men ni kan räkna med att jag följer hans utslag).

Ledsen om det här blir lite kort, men bit-trollet åt upp det här inlägget två gånger och jag orkar inte skriva om allt.

Kan någon snäll admin nåla och låsa den här tråden (och ni andra startar nya trådar istället för att svara här tills dess) så att vi får lite ordning och reda?

Nu ska jag köpa en motorcykel, så låt Trobergs Dogmautmaning 2005 ta sin början. Må bäste spelkonstruktör vinna!
 
Top