Nekromanti Transsexuell kamorf?

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Under beskrivningen av kamorfen Ni'hârmá i "krigarboksj..." står det hela tiden "han/hon". Är kamorfer tvekönade, eller är det bara Ni'hârmá som har en könskris?

- Ymir, kan faktiskt stava till Ni'hârmá utan problem
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Saken är väl den att ingen vet om det är en kvinna eller man. Det är förståligt eftersom Kamorfer är ödlelika kvinnorna inte har likadana bringor som männen. Då måste man kika under skynket för att få reda på könet och det är ingen som gjort det.

_öRn
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Det är förståligt eftersom Kamorfer är ödlelika kvinnorna inte har likadana bringor som männen"

Är det bara jag som inte riktigt får ordning på den meningen?

/Sir Foilan

And Heaven Eternally Burns....
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Nej, och jag skrev den. För snabbt bör tilläggas men det är uppenbart. Det jag menade var det här:

Eftersom de är ödlelika och inte har riktigt samma anatomi som människor så kan man inte se på brösten och avgöra om det är en hane eller hona. Detta baserat på ett antagande att Kamorfer lägger ägg som reptiler och inte ger bröstmjölk åt sina ungar.

Något klarare? Ja, den förra var ehlt vimsig, men den speglar väl mig i så fall.

_öRn
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Din mening var väl glasklar. *storflinar* Den passar mig helt - eftersom jag är lika virrig jag så vart allt alldeles klart.

Problemet uppstår i högre grad om vi utgår från att de faktiskt är däggdjur (digivande) och då behöver bröst eller motsvarande. Men det går ju att krångla till ännu värre, om vi dessutom pånerar att både hane och hona är digivare... Intressant varelse, då skulle endast själva könet skilja dem åt... Hrmmm. *funderar vidare i lika halsbrytande manövrar ett par minuter*

Men allvarligt, de flesta varelser har något hos individen som skiljer hona och hane åt. Även om det är bara som rasen uppfattar det (doft) eller en kortare period (försök skilja vattenödlor utan lekdräkt åt)... Så frågan kvarstår egentligen...

Lady Silver Wolf
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Självklart finns det skillnader men de är bara synliga för den insatte. Jag har ingen hund och har aldrig haft en. Jag skulle inte kunna skilja ut en tik om jag inte böjde mig ner och synade det hela närmare. Något jag tror Kamorferna inte tillåter.

Men är det egentligen intressant att veta könet på den här Kamorfen. De som träffar han/henne lär knappast vara intresserad av könet utan snarare att behålla livet.

En mer intressant fråga i denna bisarra tråd är hur en Troll hona ser ut. Dessa har i hög grad en liknande anatomi som människor. Den något perversa frågan lyder, hur ser en trollhonas bröst ut? Och har rasen något tygskynke för ***?
Vidare, tänk er att ni möter ett bruntsigt han troll på våren och även om han har ett skynke så kommer man se ***, så hur stor är den? Och hur snabbt kommer äventyrarna springa om de möter en sådan? Och...

Hrmm...Jag tror vi stannar där.
_öRn
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Men är det egentligen intressant att veta könet på den här Kamorfen"

Vetgiriga människor (och andra) har det alltid funnits och kommer alltid att finnas (kanske inte alltid, men jävligt länge). Finns det något att ta reda på så kommer någon att göra det, eller iaf försöka. (jmf alla konstiga undersökninga från USA)

lämnar trollfrågan till ngn annan, men tillägger att jag skulle springa jävligt fort iaf.

/Sir Foilan - rädd för brunstiga troll

And Heaven Eternally Burns....
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tja, jag skulle för min del inte förutsätta att min blir slaktad bara för att man möter en Kamorf. Det kan ju faktiskt dessutom vara intressant om man nu förutsätter att de resonerar som djur och alltså dödar allt som kommer nära ungarna... Tänk krokodilmamma... *aoch*

Och detsamma gäller väl i fallet trollhona? En fet smäll och du bekymrar dig inte om hon har bröst. Likadant med hannen. Jag tror jag springer först och funderar ett par år efteråt.

För den delen - kan man verkligen springa från ett troll?? *tänker långa ben och långa kliv... jag tar tio - trollet tre... ryser*

Lady Silver Wolf
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"kan man verkligen springa från ett troll?? *tänker långa ben och långa kliv... jag tar tio - trollet tre... ryser*"

Man kan ju alltid försöka - bättre fly än illa fäkta.

/Sir Foilan

And Heaven Eternally Burns....
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vem är inte rädd för brunstiga troll. Är man det inte så bör man nog ha en IQ motsvarande hönshjärna eller något.

Vad det gäller vetgirigheten så är det nog lite varierande med det. Jag skulle vilja påstå att de flesta bönder etc genom tiderna hållit nosen borta från det allra nödvändigaste - vilket kan förklara en del konstiga sägner och myter. Och så finns det tokarna som vill veta och i Eon kan jag tänka mig två sätt de slutar på
1 Som korpmat
2 med en död kafmorf att skära upp och studera inuti...

Lady Silver Wolf
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tänk krokodilmamma... *aoch*

Tänk på Svarta Änkan (spindelmamman då) som käkar upp sin partner efter akten...

Riddaren - skulle aldrig vilja vara en manlig Svarta änka, änka, heter de det också?
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Vad det gäller vetgirigheten så är det nog lite varierande med det. Jag skulle vilja påstå att de flesta bönder etc genom tiderna hållit nosen borta från det allra nödvändigaste"

det var ju knappast bönderna jag pratade om...

/Sir Foilan

And Heaven Eternally Burns....
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Näääääh, jag tror jag satsar på att parera ett slag från hennes klubba.... IIIIEEEEEEKKKK... den var lite större än min midja... men det är ok... eller...

*Springer som en galning och hoppas att inte snubbla eller att trollet gör det*

Som sagt, att klättra upp i ett träd verkar inte vara ett alternativ. Möjligen kräla in i en liten men bestämt trång grotta... sådan som trollet a inte når en i b är för stor för...

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jo, det heter han... *ler* men efter vad jag hört så hinner han allt som oftast att slinka iväg. Det finns fler spindlar som gör samma sak, respektive när de ska uppvakta sin dam så är det en som måste "spela" på hennes nät. Misslyckas han... som blir han mat... Tänk vad skönt det är att vara människa ändå!

Djurvärlden har många andra små skojsiga knep. Ni känner kanske till Star Wars och den där otäcka jättegropen i vilken de skall slänga ner Luke mfl. De kära fick nog iden från en mindre varelse... myrlejonet som är en larv som gräver ner sig i sanden och när ett byte kommer i dess krater kastar sandkorn tills dess varelsen hamnar i dess gap. *raring*

Eller varför inte en stekel, fångar en larv, bedövar den och lägger ett ägg i den. Tänk er ligga där förlamad och inte kunna göra något medans larven äter upp en inifrån.... *ryser*

Kanske ska göra något åt mina monster i sommar och låta mig bli vildt inspirerad från vår egen farligt sköna natur...

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ok ok, men det återstår inte så många andra. De flesta i vår medeltid sysselsatte sig inte med att vara långnosiga äventyrare. Och dem som gjorde det.... behöver jag säga mer. De var allt mellan himmel och jord, men det var inte många som var forskare och dem som var det....

Äsch, glöm det, det är upp till oss själva att föreställa oss hur det egentligen ligger till med Kamorferna. De lär nog ha kön och knappast vara tvekönade. Dessutom kan jag mycket väl tänka mig att en manlig kamorf har kanske en blå strupfläck och honan ingen... det spelar kanske ingen roll för er. Men jag tänker mig att den har skillnad...

Lady Silver Wolf
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
<I>Självklart finns det skillnader men de är bara synliga för den insatte. Jag har ingen hund och har aldrig haft en. Jag skulle inte kunna skilja ut en tik om jag inte böjde mig ner och synade det hela närmare. Något jag tror Kamorferna inte tillåter.</I>

Hmm...inför idrottstävlingar som t.ex. OS brukar man ta prover och liknande, för att kolla om det är en man eller kvinna...(alltså det är inte bara att lyfta på kjolen eller så)...

Nu läste jag någonstans att detta skulle tas bort, eller någon som ville det åtminstone.

Riddaren
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Som sagt, att klättra upp i ett träd verkar inte vara ett alternativ"
Måste bara fråga när detta blevo sagt. Inte för att det inte stämmer...

"Möjligen kräla in i en liten men bestämt trång grotta"
Är man ensammen så har man nog inte mycket annat att göra. Man kan ju iofs vara snabb och smidig och undvika trollets utfall och samtidigt utedela några små hugg (el. likn) här o var.

/Sir Foilan - har inte tampats med några troll än i Eon

And Heaven Eternally Burns....
 
Top