Genesis said:Det känns som att det du behöver är ett system som SL kan använda bakom skärmen. SL stattar motståndaren och avgör vad som händer. Därefter talar hon om för spelarna (beroende på sensorer och lyckade slag) vilken information deras rollpersoner uppfattar. Därefter får de försöka gissa hur det egentligen ligger till och agera efter det.
Cooltast blir det ju om man kan samla på sig erfarenhet som spelare. "Förra gången vi fick en urladdning i det infraröda spektrat var den en avfyrning av en sensordold fotontopred. Det är bäst vi lägger ut störladdningarna."
Du kanske till och med kan utnyttja grunden i systemet och göra samma sak med maskineriet. Så SL stattar vad som gått sönder och beskriver symptomen för spelarna, som får avgöra vad som behöver göras för att laga det.
Det där låter mycket lockande. I vanliga fall brukar jag sällan spela med skärm, men i det här fallet skulle jag t.om kunna tänka mig ett jäkla bräde bakom skärmen om det är vad som krävs för att ge SL en chans att sköta allt han ska.