Du menar den "ban" som ett totem lägger på flocken, och inte den svaghet som också kallas för "ban"?
Hur som helst så bör ju ett totem ha en av varje. En andes svaghet tycker jag är rätt lätt att hitta på. En hök skulle kanske kunna ha "Kan aldrig vistas innuti en byggnad, utan måste ha bar himmel över huvudet".
Begränsningen på flocken är lite klurigare. Är det ett ganska svagt totem skulle jag gå på nått som mest ger stämning men som inte ställer till så mycket problem. "Måste fånga ett levande byte och äta det en gång per vecka". I takt med att flocken och totemet ökar i styrka kan kravet bli hårdare, helst på samma tema - "Får bara äta mat de fångat själva".
Se dels till att kravet förstärker den stämning du vill ha i din kampanj, dels att de problem som uppstår att uppfylla det gör spelet intessantare och inte bara omständigare.
( Jag har själv inte kommit på någon bra ban till det totem som nog snart dyker upp i min kampanj. Får väl se till att lyssna på mina egna råd

)