Toon kommer tillbaka

StradhLestat

Möjliggörare

Jag hade första versionen när det begav sig.... jag var väl 11-12 tror jag.
Det var skoj att läsa titta på bilderna och fantisera om hur kul det skulle vara att spela.
Men när vi försökte, så slutade ganska omedelbart i en free for all megastrid mellan alla spelarna. I Toon, så dog man inte, man var "utvisad från spel" i 3 minuter. Så striden tog i princip aldrig slut.... och tillsluyt tröttnade även 11åringar att slå varandra i huvudet med en slägga :P
Nu är jag LÅÅÅNGT från säker på att vi spelade "rätt". KOmbinationen 11 år och engelskt spel där (1985) kanske inte var optimalt för att greppa det hela....som med så mycket annat från den tiden som man tittat på i äldre ålder. (Även om vi hade skoj med många saker, så var det mer där än vi tog till oss då) Steget från grottkräl och röja dungeons var rätt stort till mycket som dök upp...

Var det någon som spelade version 1 och fick det att flyta som ett bra (eller iaf ok) spel?

Kul! Men hör inte detta hemma mer i "Recensioner, nyheter och Promotionsforumet"?

Vi tittade på det när vi var yngre (men inte så mycket yngre), och såg inte hur det var spelbart. Tre minuter är...inte länge.

Back