Nekromanti Tome and Blood

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Hejsan svejsan, var och köpte denna på lunchen idag. Efter en genombläddring kan jag inte påstå att jag blivit besviken, snarare tvärtom.
Nya trevliga feats, 50 nya spells, nya regler för familiarus, och ett gäng tillsynes trevliga prestige klasser. Jämfört med Sword & Fist, så är Tome and Blood minst dubbelt så bra. Det lutar åt en 4 av 5 möjliga:)

"When the DM laughs it is already to late"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
nja.. jag blev faktiskt mer positivt överaskad av s&f än av t&b .. fas värst är dof ...

Men T&B inehåller lite kul.. arcane trickster och spellsword blev väl mottagna av oss.. ger lite mera färg åt sina multiklassade karaktärer liksom.. de nya föremålen och spelssen tas alltid emot positivt.. featsen var väl sådär.. några användbara..
reglerna för hur man kan använda vanliga feats som specialization till spells var bra..

hmm.. nu när jag tänker på det.. den kanske är bättre.. nåja.. dof är sämst iaf.. :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
"hmm.. nu när jag tänker på det.. den kanske är bättre.. nåja.. dof är sämst iaf.. :o)"

Håller med om att dof är tråkigast av de tre som kommit, om man nu inte spelar Cleric;)

"When the DM laughs it is already to late"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Var inte elak mot DotF!

Vad är det för fel på DotF om man får fråga? I min ögon är den betydligt bättre än S&F!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Kan man få en rejäl recension?

Det vore skoj! När du läst igenom boken, alltså.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
vad är BRA i den? [nt]

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Re: vad är BRA i den?

Jag har inte T&B, men vad det gäller DotF och S&F...

"Playing an effective Cleric/Paladin" kan jämställas med "Fighters and Monks and the world they live in"

Prestige klasserna är ungefär lika lagom bra i båda böckerna.

Feats är like värdelösa (oftast) i båda.

Special mounts är like kasst son "doing the math" eller vad det nu hette i S&F.

De går nog på ett ut.

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A>
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Re: vad är BRA i den?

Jag gillar prestigeklasserna och featsen som gör att man kan använda sin turn-förmåga till annat. Mkt användbart i kampanjer som inte innehåller många undeads.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Re: vad är BRA i den?

Jag håller med angående Divine Feats. Sätter en helt annan twist på cleric's channeling powers. Mycket användbart, och mäktigt dessutom ;)

Dock är de feats som finns med i Sword & Fist rent generellt mer användbara då även andra än Monks och Fighters kan ha nytta av att ta vissa av dem. Det kan man ju knappast säga om Divine Feats i Defenders of the Faith. Personligen hade jag väntat mig mer av James Wyatt. Han gjorde ju ett hyfsat jobb med Monsters of Faerûn och har skrivit en hel del intressanta artiklar i Dragon Mag.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Re: vad är BRA i den?

Man kan ju inte kritisera en bok för att den handlar om det den ska handla om!! DotF ska handla om clerics/paladins och därför har den cleric/paladin-feats.

Däremot tycker jag det är lite illa att så många av prestigeklasserna är öppna för de flesta klasser.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 
Top