Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R1

Därmed tyckte jag att ditt svar på inlägget var drygt och destruktivt. Jag hänvisar som alltid till att jag inte känner till alla inbördes relationer mellan er i stockholmsklicken så det hela kanske rör sig om nån intern jargong som jag inte förstår men allt annat lika köndes din reaktion som överdriven och märklig.
Den interna jargongen handlar ju om varulvsspelen vi spelar, inte något hemligt som pågår i Stockholm. @Big Mama har varit med i spelen där jag blir utröstad för att jag fejkclaimar i tid och otid.

Nu när du beskriver att du hade en agenda med att skriva nedlåtande på det sättet blir jag lika förvirad, ditt ”case” mot bm:s ”case” tycks paradoxalt: Om ingen tar ”Hägern outar siare och har siat Basse röd” på allvar kan det väl aldrig bli nåt case av det?
Nu snurrar du in dig. Första raden i mitt första inlägg var skämtreferenser till tidigare spel. Både tjofräs-grejen och att jag skulle ha siat Basse. Jag hade inget mål eller case med det annat än att säga tjabba tjena.

Att överhuvudtaget låtsas att det blir förvirrande för någon som spelat mer än ett varulvsspel i hela sitt liv är konstigt. Därför ville jag fortsätta dialogen med @Big Mama när hon påstod att det var förvirrande, för att se vart den tog vägen. Det betyder såklart inte att jag hade något mastermajnd-kejs när jag skrev mitt första inlägg.

Helt klart tiltad alltså.
Supertiltad och jättearg! Titta @Basenanji jag har inte alls en avslappnad inställning till det här spelet! @Impetigo kan förklara hur jag faktiskt är helt klart tiltad, för han har aldrig spelat varulvsspel med mig förut och vet inte hur det ser ut när jag är helt klart tiltad.

Nä, det är verkligen supersnurrigt det här resonemanget. Fuskbygge!

Röst: @Impetigo

Med tanke på rånmordsmöjligheten funderar jag på om det är så jävla farligt att outa powers? Förslagsvis outar man om man har en roll eller inte (två kulor i pungen eller inte så att säga) - d.v.s. inte om man är siare/väktare/slyngel/yngel/Van Hellsing/Krakel Spektakel.

PRO:
- ulvarna lär inte våga falskclaima med tanke på att de tappar potenta förmågor när en av dem åker ut
- vi får tre gröna namn
- ulvarna har en powersniffroll i tjuven, så våra powers riskerar ändå avslöjas
- ulvarna har inte möjlighet att blocka väktarens väktande första rundan (om jag fattar reglerna rätt) och alltså 33 % chans att de bränner ett nattmord
- ulvarna har 33 % risk att mörda den värdelöse slyngeln istället för väktaren eller siaren

CON:
- ulvarna har goda möjligheter att döda av alla powers i R2

Så, jag tycker det är ganska fina vinster, men frågan är hur vi värderar dem i relation till att antagligen bli av med alla powers i R2. Det innebär att vi antagligen bara får ett siande och bara en chans att lyckas sno ett nattmord med väktaren.
Så vi ska ge upp våra power-roller för att få tre gröna namn?
Jag är skeptisk

Så vi ska ge upp våra power-roller för att få tre gröna namn?
Jag är skeptisk
Hur ser du på problemen med att ulvarna kan utföra ett nattmord och veta om de nattmördat en powerroll utan att vi vet om det? Tror du att det påverkar hur vi kan spela på en siaroutning i en senare runda eller är det lite skitsamma?

en STOR sak blir väl om siaren ska outa så fort den fått en träff på en voffe? I och med att voffarna kan "multimörda" så är väl risken större att siaren råkar bli mördad på chans än vid vanligt spel.
Outar siaren direkt vid träff så har vi iaf en voffe och kan analysera röster/spel på det?

Så kanske det ska tolkas, ja. Flera av förmågorna de kan köpa har ju angivet när de gäller ("nästa nattmord", "nästa dag" etc), men nådabladen har bara att de genomför ett nattmord. Verkar rimligt att anta att det händer direkt när det köps. Eller @antjox @anktrox @anthxi @Anthrox ?
Som Mörk-Borke så väl påpekat så används föremålen som köps av hälaren direkt, ifall det inte står något annat (som under Krimskrams). Sen kan effekten av föremålet börja gälla vid ett senare skede, men med undantag för krimskramset så används föremålet direkt.

1. Den utröstade spelaren lämnar spelet.
  2. Väktaren skyddar en spelar från att bli mördad eller rånad.
  3. Tjuven försöker stjäla från någon, eller göra inbrott.
  4. En eventuell spelare som blir bestulen får ett meddelande om att denne nu har 0 mynt i sin börs/penningpung och Tjuvligan får ett meddelande om hur mycket guld de har.
  5. Lönnmördaren försöker mörda någon.
  6. Stråtrövaren gör det deras förmågeval säger.
  7. Siaren får reda på fraktionstillhörigheten från en annan spelare.
  8. Tjuvligan ges möjlighet att spendera eventuella guldmynt hos en h

Kan lönnmördaren välja mål för sitt nattmord efter punkt 4 eller ska det väljas innan rundans slut?

2. Vad är poängen med att dreva en geön spelare i tillägg till de två röda? Vem ska lägga sin röst på den gröna spelaren? Ulvarna? Hur väljer man ut en grön spelare att dreva och vsd är poängen?
Bra frågor!

Jag tänkte att det skulle tydliggöra hur ulvar och bybor röstar/drevar. Om vi hypotrtiskt drevar tre ulvar kommer vi inte få liks mycket information dom om vi drevar två ulvar och en bybo (Då kommer ulvarna lägga sig i bybo-drevet).

Back