Nekromanti Tips: Neotech lever (särskilt på Facebook)

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Gott folk!

Ville bara tipsa om att Neotech skrivs på igen, trots ett team spritt över hela världen (Umeå, Stockholm, Kunming, Tokyo). Den gamla Neotech-bloggen är nedlagd, men vi kommer att skriva små uppdateringar på Facebook med jämna mellanrum, så jag rekommenderar att ni går in och likear.

Tyvärr är ju detta underforumet inte det mest välbesökta, men om det finns intresse så kan jag förstås posta lite nyheter även här?
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag är intresserad, problemet är att jag inte har fejsbok, så jag hade uppskattat info här.

/Zorbeltuss
 

quisling

Warrior
Joined
24 Jan 2004
Messages
206
Location
Göteborg
Skönt att höra. Vi har inte spelat Neotech på ett par år, men med en ny version får vi nog damma av bössorna igen. Eclipse Phase ersatte en stund men för de spelare som inte är regelbundna läsare av brittisk SF blev det för ansträngande att greppa spelvärlden.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Eclipse Phase är ett coolt spel, på vår inspirationslista, men i alla fall jag känner att det gått lite för långt och blivit lite väl nischat.

NX skall vara väldigt brett - det vill säga hysa många spelstilar - men fortfarande massivt uppdaterat från tidigare Neotech som på det stora hela (tillsammans med den traditionella definitionen av cyberpunk) är ganska out-of-date.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Zorbeltuss said:
Jag är intresserad, problemet är att jag inte har fejsbok, så jag hade uppskattat info här.
Will do! Rena inspirationsgrejer (och framöver, lite tankar runt NX-världen) strömmar alltid ut från clinic.ripperdoc.net. Runt skrivandet som sådant så är uppdateringen just nu att vi jobbar med att färdigställa kapitlen Monde och Gaia, som handlar om världen/länderna och om offgrid (ödemarkerna) respektive. Vår vän Ymir bidrar med mycket bra och skumma grejer. NX kommer som text skilja sig dramatiskt från tidigare Neotech - vi tar ut svängarna både språkligt och innehållsmässigt.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Neotech skrivutmaning: uppdatering

Kan bara uppdatera er som inte följer på Facebook eller Twitter att vi har gått igenom första rundan av skrivutmaningen - mer än 10 coola bidrag mottagna! Vi har nu flertalet publiceringsbara texter och många har gått vidare till nästa runda. Stort tack för alla som hjälp till och deltagit!

På det stora hela kan man säga att NX manus rör sig framåt i god takt!
 
Top