Presentation Tillbaka till favorithobbyn

Joined
16 Aug 2023
Messages
16
Hej, jag heter Calle och är en Stockholmare på 44 vårar som gillar att rulla tärningar samt dricka en o annan god öl i andra nördars sällskap. Jag är tillbaka till rollspelshobbyn efter över 25 år som musiker i olika genres. Men rollspel ligger mig ändå närmast om hjärtat sen jag började skarven 89/90 med Drakar, Chock o Mutant som många andra i min generation. För att inte tala om Ensamma Vargen! Har gjort några rollspelsnedslag förut under åren men nu är jag tillbaka för att stanna. Några favoritrollspel är VÄSEN, SKRÖMT, NATTENS VARELSER; MÖRK BORG och massa andra nya fräna från förlag som Fria Ligan, Eloso, Saga Games och andra.

Lyssna gärna på min kompis Martins rollspelpodd FINLIR där jag gästar första avsnittet o pratar skräckrollspel. https://martinjkallstrom.podbean.com/
Introt till podden är med ett av mina gamla band Natthimlen. Spana gärna in det, Instrumental 70-tals skräckfilmsmusik-ish https://natthimlen.bandcamp.com/

Väl mött vid spelbordet o på forumträffar :t6-6::t6-5::t100:

PS, spana gärna in min gamla karta jag gjorde som 14-åring från den tiden man kunde rita hehe Milhorand.jpg
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Snygg karta! Man vill ju slå fram en gubbe till DoD-84 och ge sig ut på äventyr. (Själv nådde jag peak tecknings-skills vid 17 års ålder, tack vare rollspel).

Välkommen!
 
Last edited:
Joined
16 Aug 2023
Messages
16
Välkommen!

Kartan är awesome! Den triggar spelsuget i mig mer än någon professionell produkt.
Det är bara att inse att man aldrig mer kommer "bli lika bra på rollspel" som man var då.

:t6b: :t6b-2:
//EvilSpook

Tack, ja den tiden är lite av en svunnen tid. Jag skulle aldrig kunna gör aden där kartan idag. Min handstil har bara den blivit en smärre katastrof. Mewn jäklar vad man höll på då med världar o kartor o grejer. Fina tider man saknar.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Varmt välkommen tillbaka! Har du provat spela Barkhäxan? Det är ett skräckspel från personerna som gjort Mörk Borg och det har temat onda väsen i skogen typ. Så tror du skulle gilla det med tanke på vilka dina favoritspel är 🙂
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Välkommen!

Instämmer i @Franz rekommendation. Första gången vi spelade Barkhäxan vågade två av spelarna knappt gå ut med hundarna efteråt :D

Jag har lyssnat på de två första avsnitten av Finlir. Väldigt bra podd!
 
Joined
16 Aug 2023
Messages
16
Varmt välkommen tillbaka! Har du provat spela Barkhäxan? Det är ett skräckspel från personerna som gjort Mörk Borg och det har temat onda väsen i skogen typ. Så tror du skulle gilla det med tanke på vilka dina favoritspel är 🙂
Tackar :) Ja, köpte det för några år sen. Perfekt att spela en one shot med på puben. Vi har gjort det några gånger. Mycket bra spel! Finns ett till liknande som heter Utan Frid också. Bra grejer :)
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Hej, jag heter Calle och är en Stockholmare på 44 vårar som gillar att rulla tärningar samt dricka en o annan god öl i andra nördars sällskap. Jag är tillbaka till rollspelshobbyn efter över 25 år som musiker i olika genres. Men rollspel ligger mig ändå närmast om hjärtat sen jag började skarven 89/90 med Drakar, Chock o Mutant som många andra i min generation. För att inte tala om Ensamma Vargen! Har gjort några rollspelsnedslag förut under åren men nu är jag tillbaka för att stanna. Några favoritrollspel är VÄSEN, SKRÖMT, NATTENS VARELSER; MÖRK BORG och massa andra nya fräna från förlag som Fria Ligan, Eloso, Saga Games och andra.

Lyssna gärna på min kompis Martins rollspelpodd FINLIR där jag gästar första avsnittet o pratar skräckrollspel. https://martinjkallstrom.podbean.com/
Introt till podden är med ett av mina gamla band Natthimlen. Spana gärna in det, Instrumental 70-tals skräckfilmsmusik-ish https://natthimlen.bandcamp.com/

Väl mött vid spelbordet o på forumträffar :t6-6::t6-5::t100:

PS, spana gärna in min gamla karta jag gjorde som 14-åring från den tiden man kunde rita hehe View attachment 14040
Howdy Calle!

Då lyckades jag dra in en stackare till i forumträsket ;)
 
Top