Ceram
Tvättbjörn
Det börjar bli dags för en utflykt till Thalamur för min spelgrupp. Frågan är väl egentligen inte miljöbunden men jag valde detta forum för att slippa förklara miljödetaljer.
Bakgrundshistoria: En av rollpersonerna är en sabrisk alvädling som förlorade sin älskling i ett skeppsbrott utanför Thalamurs kust för snart två år sedan. Givetvis dog hon inte utan tillfångatogs av thalasker tillsammans med en hög andra från besättningen. Eftersom hon är skicklig magiker så blev hon tagen tillsammans med kaptenen och några andra till ett fängelse för intressanta personer med kunskaper som är värda att bevara. Fängelset är tänkt att vara en herrgård belägen upp mot bergen i thalamurs mitt. Där ska hon tillsammans med andra skummisar bevakas av en hög magiker, soldater stallpojkar och liknande men det är ingen högsäkerhetsanstalt vi talar om.
Givetvis har förstestyrman suttit inspärrad där men lyckats ta sig tillbaka till Consaber via Pereine. Rollpersonerna möter honom när han stapplar av ett skepp i Firina. Han kan ge dem utförliga beskrivningar av läget men vägrar visa dem vägen. Rollpersonerna kommer att sätta av till Pereine på en gång för att därifrån ta sig in i fiendeland och rädda älsklingen. Dessutom kommer de att försöka rädda alla andra fångar också (de funkar så mina spelare) vilket sedan ger en flykt genom Thalamur med kanske ett tiotal ”intressanta” personer i släptåg, om de nu lyckas...
Nu till frågan: Vad för intressanta saker händer när de ska ta sig in i och igenom fiendeland? Jag har inte tillräckligt med utmaningar och intressanta situationer på lager för denna långa resa genom fiendeland. Det rör sig om fyra-fem dagsmarscher vilket borde ta längre tid med försiktighetsåtgärder. Jag började genast fundera på filmen saving private ryan men hittade inte många idéer där eftersom jag minns det som mest strid. Jag är antagligen på fel inspirations mark där så upplys mig o bildade forum
/Ceram, har tid för många sidospår...
Bakgrundshistoria: En av rollpersonerna är en sabrisk alvädling som förlorade sin älskling i ett skeppsbrott utanför Thalamurs kust för snart två år sedan. Givetvis dog hon inte utan tillfångatogs av thalasker tillsammans med en hög andra från besättningen. Eftersom hon är skicklig magiker så blev hon tagen tillsammans med kaptenen och några andra till ett fängelse för intressanta personer med kunskaper som är värda att bevara. Fängelset är tänkt att vara en herrgård belägen upp mot bergen i thalamurs mitt. Där ska hon tillsammans med andra skummisar bevakas av en hög magiker, soldater stallpojkar och liknande men det är ingen högsäkerhetsanstalt vi talar om.
Givetvis har förstestyrman suttit inspärrad där men lyckats ta sig tillbaka till Consaber via Pereine. Rollpersonerna möter honom när han stapplar av ett skepp i Firina. Han kan ge dem utförliga beskrivningar av läget men vägrar visa dem vägen. Rollpersonerna kommer att sätta av till Pereine på en gång för att därifrån ta sig in i fiendeland och rädda älsklingen. Dessutom kommer de att försöka rädda alla andra fångar också (de funkar så mina spelare) vilket sedan ger en flykt genom Thalamur med kanske ett tiotal ”intressanta” personer i släptåg, om de nu lyckas...
Nu till frågan: Vad för intressanta saker händer när de ska ta sig in i och igenom fiendeland? Jag har inte tillräckligt med utmaningar och intressanta situationer på lager för denna långa resa genom fiendeland. Det rör sig om fyra-fem dagsmarscher vilket borde ta längre tid med försiktighetsåtgärder. Jag började genast fundera på filmen saving private ryan men hittade inte många idéer där eftersom jag minns det som mest strid. Jag är antagligen på fel inspirations mark där så upplys mig o bildade forum

/Ceram, har tid för många sidospår...