Nekromanti Tidsmaskinen, ey?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
I min hunger efter South Park kollar jag TV-tablåerna.. Hmm, South Park 23.30.. Men nu (ja just nu, måndag klockan 22.45) är det Tidsmaskinen av Wells på 2:an.. Kan det vara något kanske? *Skuttar till TV:n!*
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Oj då! Nu får du berätta lite, vad är det för något? är det en serie eller film? Är det en film så orkar jag inte se den (har prov imorgonbitti :gremfrown: )... Men är det en serie låter det intressant! Berätta mer!

Ps. Vad händer med Luvkulten nu då? De jävlarna låste ju tråden utan att ens varna först (eller skriva ett "låsningsmeddelande" för den delen)... Till och med Gardener var ju med på den! Lite välvilja får man ju ha såhär i juletider :gremsmile:
Fast iofs spårade den ut ganska totalt! :gremsmirk:

/Herr Balderk, fjärdemedlem av Luvkulten!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: Tidsmaskinen, ey? [ot]

Ps. Vad händer med Luvkulten nu då? ...

Tja, som ni ser så utökas den hela tiden... :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ps. Vad händer med Luvkulten nu då? De jävlarna låste ju tråden utan att ens varna först (eller skriva ett "låsningsmeddelande" för den delen)...

Jag skulle ha gjort det själv om inte han hade.. *Försöker få repliken som den kom från en riktig film*

Grymt att Feuflux ansluter sig! Vi växer i skuggorna, ändå!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Off Topic?

Nu var det inte jag som låste den, men anledningen är ju så totalt uppenbar att jag inte kan tänka mig att någon faktiskt behöver en förklaring. Tråden hade inte bara spårat ur, med 50+ meddelanden medan jag åt, ingenting hade med forumet att göra.

Det har varit lite väl off topic i trådar på forumet på sistone och jag tycker att alla bör tänka efter både en och två gånger innan det börjar tjafsas om allt möjligt. Snälla. Jag vill inte behöva ta i med hårdhandskarna och komma med en direkt uppmaning och börja låsa en massa intressanta trådar bara för att vissa inte kan hålla sig till ämnet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Luvkulten finns kvar men vi jobbar under-cover för att komma undan misstankar. :gremwink:
Nä men skämt o sido, det blev alldeles för OT är jag rädd. Chinchillornas/mitt fel antar jag. Jag ska försöka hålla mig On-Topic ett tag nu. Får se hur det går.

Angående trådens verkliga syfte:
Jag vet bara att det finns en film som heter The Time Machine, som handlar om någon som åker absurt långt in i framtiden. 800 000 år har jag för mig. Vet inte om det var den Arvid menade...
 

Twooshort

Veteran
Joined
31 Oct 2002
Messages
82
Location
Stockholm, typ
Om jag förstått saken rätt är den en nyinspelning av den film som visades igår. Dock såg jag inte hela filmen, bara slutet, för jag tycker att dodge-ball och missfoster är roligare, dvs jag såg på South Park.

/Munchkin, filmvetaren nummer... typ 1194328 eller nåt.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Black Dwarf har också anslutit sig...

Den här kulten verkar bli riktigt stor... :gremsmile:

/Herr Balderk, ska hålla sig OT (som i On-Topic :gremsmile: ) i framtiden...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Off Topic?

Jo... Visst förstår jag att den låstes... men jag tycker nog att vemdetnuvarsomlåsteden borde ha varnat först och sagt: Håll er till ämnet annars låser jag! Eller: Nu låser jag denna tråd! Håller er till äämet i fortsättningen.

Visst, ni har ingen skyldighet att varna om låsning eller säga till när ni låser en tråd, men det är i alla fall trevligt när ni gör det! :gremsmile:

/Herr Balderk
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Off Topic?

det var jag som låste tråden. Och precis som Gardener tyckte så ansåg jag att det inte behövdes någon motivering till varför. Trådar som blir för mycket OT låses, så är det bara - även om en intressant diskussion pågår i samma tråd.

F.ö så hade redan Arvidos skrivit en varning i ett av sina inlägg.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo

En äldre version var det ju, men inte mycket att ha tyckte jag.. Ändå fick den fyra poäng i GP, som till och med sa "att den här filmen kan tillochmed yngre tonåringar gilla, därför borde den sändas tidigare.."

Helt visionslös film för en härdad rollspelare! :gremwink:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Off Topic?

Tjaaa... det var ju inte mycket av ett topic från första början. :gremsmile:

...och i den mån det kan kallas för topic så var ju luvkulten en del av den beryktade julstämning som jag inte riktigt fått smak på ännu. Äh, dumt att ta upp det här. Cut!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Off Topic?

Jaja, det är möjligt... Tråden hade ju förvisso spårat ut totalt.

F.ö så hade redan Arvidos skrivit en varning i ett av sina inlägg

Det kanske han hade, det måste jag ha missat... :gremblush:

/Herr Balderk
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Det är en gammal hederlig klassiker av H.G.Wells klassiker The Time Machine. Elaka monster terroriserar snäll, men dum befolkning, långt in i framtiden.

Vi som brukar titta på TCM har fått se den flera gånger förut.. :gremlaugh:
 
Top