Nekromanti Tid och klockor...

Kowalski

Veteran
Är det någon som kommit på något bra sätt att ordna det där problemet med tidsmedvetna spelare i en värld där tiden ofta beskrivs med begrepp som
"på morgonen " etc...?

Högaktningsfullt Kowalski

Rickard

Urverk speldesign
*rycker på axlarna* Orkar inte införa ett annat tidssystem så jag kör m "vårt" från denna värld.
Förklara att tid på dygnet inte spelar någon större roll för deras RP:er.
Envisas m att säga "någongång på eftermiddagen", "nån timme innan skymning", "mitt i natten", "efter lunch". Detta är rätt vaga tidpkter. Efter lunch kan lika gärna vara nån timme innan skymning.
Var sarkastisk och säg "Och du kollar på din solklocka som du har på handleden..."
Säger de om 5 min. så gå m på't. Låt det ta 1-6+3 min om du vill vara peknoga <EM>hur</EM> lång tid det tar. Deras RP:er har iaf ingen uppfattning om det. Säg "Efter 5 min. så..."

/[color:green]Han</font color=green> som just då lyssnade på "Rob D - Clubbed To Death" från Matrixsoundtracket

Berserk

Warrior
Men då bör även påpekas att det finns en särskild förmåga i DoD-91 som heter "God tidskänsla" och som lyder ungefär såhär:

"Rp vet alltid med en kvarts noggrannhet vilken tid på dygnet det är. Om någon ber Rp vänta i två minuter kan denne bestämma på fem sekunder när när det gått två minuter."

Kan ge en liten annan syn på tidssystem/-enheter.

/Berserk

"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."