NYHET "They grow up so fast" - Fria ligan släpper ny bok till Tales from the Loop

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Men det måste väl också vara en fördel att Ligan växer? Att vissa spel bara släpps på engelska gör ju att man finansiellt säkrar upp möjligheterna att kunna fortsätta att ge ut spel även på svenska. Alternativet att enbart göra spel på svenska gör att arbetet i bästa fall skulle bli en deltidssyssla där leveranstider och kvalitet på produkterna blir utifrån vad man känner att man hinner och har råd med.
Som jag skrivit om och omigen, ur ett förlagsperspektiv är det jätteklokt. Men vad som är företagsperspektiv och konsumentperspektiv är två vitt skilda saker. Men jag tänker nog lämna det här ämnet nu. Boken verkar jättehäftig i grunden och jag är mest purken på Ligan att jag inte får det på svenska till ett svenskt spel (dvs. Ur Varselklotet).
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Har inte den här diskussionen förekommit i alla tider? Vill minnas liknande från Sinkadus insändarsidor (men då kanske det var att Ä-spel var för stora & blivit för kommersiella.).

Åter till ämnet - verkar riktigt coolt som setting och äventyr (lite ET/Super-8 med besökare från rymden). Är tidsepoken 80-tal eller 90-tal? Får inte riktigt engelsk 80-tals-vibb av den förvisso lilla pre-viewen (illustrationerna)?
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,310
Åter till ämnet - verkar riktigt coolt som setting och äventyr (lite ET/Super-8 med besökare från rymden). Är tidsepoken 80-tal eller 90-tal? Får inte riktigt engelsk 80-tals-vibb av den förvisso lilla pre-viewen (illustrationerna)?
Tales from the Loop (Ur Varselklotet) betyder 80-tal, annars är det Things from the Flood (Flodskörden) som är 90-tal (sedan kan det finnas konverteringsregler).
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,911
Location
Marjura
Tales from the Loop (Ur Varselklotet) betyder 80-tal, annars är det Things from the Flood (Flodskörden) som är 90-tal (sedan kan det finnas konverteringsregler).
Jo, precis vad jag hade för mig. De (få) bilderna ger dock inte riktigt 80-talskänsla/Thatchereran/gruvstrejk/"This is England"/Red Riding 1983 etc hos mig av någon anledning.
 
Last edited:
Top