NYHET The Secret World-rollspel (Savage Worlds) på kickstarter

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Jag kan väl inte vara den ende på forumet som verkligen gillade Funcoms nutida-skräck-konspirations-MMO? Kanske egentligen mest för att det var ett MMO i en typ av miljö som inte var fantasy, och jag vet inte hur liksom "unikt" det kommer att kännas som rollspel, men… Jag råkade just se att det pågår en kickstarter för en Savage Worlds-baserad grundbok.

Nån som vet mer? Kanske läst något Star Anvil Studios gjort tidigare?

Jag har backat iaf, och kan väl nästan lova en recension när det väl kommer (om det väl kommer, kickstarters är ju som de är).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Nu upptäcker jag också att det här tydligen är deras andra vända med TSW-licensen? Inte så konstigt att jag missat första iofs, spelet använder tydligen 5e-licensen och jag tenderar att sortera bort såna spel… Men jag tror faktiskt att jag inte ens hört talas om det projektet. Lite skumt; utom spelmotorn borde jag ju vara målgruppen…
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,172
Jag spelade mycket The Secret World MMO och övervägde att backa förra kampanjen, fram till att de berättade att de skulle använda 5E som regelsystem. Savage World är i och för sig mycket bättre till TSW, men nu har jag tappat intresset helt för spelet.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Jag skippade också föra kampanjen p.g.a. 5e. Kommer nog att backa den här, men jag grubblar fortfarande på vilken nivå. Det blir rätt dyrt att bara få elektroniska versioner av en massa kort (på de högre nivåerna).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Jag skippade också föra kampanjen p.g.a. 5e. Kommer nog att backa den här, men jag grubblar fortfarande på vilken nivå. Det blir rätt dyrt att bara få elektroniska versioner av en massa kort (på de högre nivåerna).
Ja, jag funderade också… Men när jag insåg att korten tydligen inte innehåller någon ny information utan bara grejer som redan finns i boken… Så snygga tycker jag inte de verkar vara, och så säker är jag inte på att jag kommer att spela med deras regelsystem. Så jag kanske plockar upp monsterkorten vis denare tillfälle, men… näh.
 
Top