Nekromanti The Secret of Bone Hill

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Är det någon som har spelat The Secret of Bone Hill från Drangonlance AD&D? Har själv laddat ner det men inte riktigt läst igenom det. Ungefär hur många levels sträcker det sig över.

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Ehm...

Secret of Bone Hill utspelar sig i Greyhawk, inte Dragonlance. Uppföljaren heter The Assassins Knot och finns även den för nedladdning hos WotC.

Angående levels har jag ingen aning vad som gäller för Bone Hill, men eftersom den är del ett i en serie om två eller tre (minns inte) äventyr så skulle jag väl göra en vild gissning på runt level 1-5.

-R
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Re: Ehm...

>Uppföljaren heter The Assassins Knot och finns även den för nedladdning hos WotC.

>Angående levels har jag ingen aning vad som gäller för Bone Hill, men eftersom den är del ett i en serie om två eller tre (minns inte) äventyr så skulle jag väl göra en vild gissning på runt level 1-5.

Assassins Knot är iallafall gjord för level 2-5. Så vad kan man gissa på för Bone Hills del, 1-4 kanske? Fast det borde väl stå klart och tydligt i början av scenariot om inte annat.

/Anders
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Det var en borg man kunde tomta runt i och en stad med lite klurigheter. Allt var förlagt till Lendore islands så långt öster ut man kunde komma på WoG kartan.
Om jag inte minns helt fel var det gjort för lev2-5 det med prcis som assassins knot.

Dougald/Gammal o grå
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Jupp, en borg, en sån där pryl med murar o torn o borggård o skyttegluggar o sånt. Visst finns det källare med monster oxå.
Anledningen till namnet bonehill var att det hade varit ett stort slag där o ingen hade begravt dom stupade och alla skelett låg kvar på backen, gissa om vi var på helspänn när spelledaren beskrev synen...

Dougald/spelade äventyret 81 eller 82 eller när det nu var någon gång i forntiden i allafall.
 
Top