Nekromanti The Resistance

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Skulle The Resistance fungera som forumsspel?

Det som skiljer The Resistance från varulvsspel är att ingen blir utslagen så alla omgångstrådar borde bli ungefär lika långa, till skillnad från varulvsspel där de blir kortare och kortare ju färre spelare som är kvar.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
anth;n115201 said:
Skulle The Resistance fungera som forumsspel?

Det som skiljer The Resistance från varulvsspel är att ingen blir utslagen så alla omgångstrådar borde bli ungefär lika långa, till skillnad från varulvsspel där de blir kortare och kortare ju färre spelare som är kvar.

Fråga Rickard, han körde ju ett sådant.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Det fungerar såklart. (jag, KK och Vico vann förstås) Dock behöver det balanseras till byns fördel på något vis, samt att man behöver fundera över rundornas längd och inläggstak och sådant innan man startar spelet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Vimes;n116230 said:
Det fungerar såklart. (jag, KK och Vico vann förstås) Dock behöver det balanseras till byns fördel på något vis, samt att man behöver fundera över rundornas längd och inläggstak och sådant innan man startar spelet.

Ni körde väl utan kort-förmågorna? Utan dem är det ju sjuuuukt svårt men med dem är det imltho rätt OK balans!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Att K.K, Vimes och Vico stod som segrare var ju inte direkt oväntat.

Den stora frågan är ju varför ingen är sugen på en retur för att få chansen att visa att de är bättre än dessa tre eminenta herrar klädda i penisfodral?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Konrad Konvalj;n129422 said:
Att K.K, Vimes och Vico stod som segrare var ju inte direkt oväntat.

Den stora frågan är ju varför ingen är sugen på en retur för att få chansen att visa att de är bättre än dessa tre eminenta herrar klädda i penisfodral?
Vimsan:

Det fungerar såklart. (jag, KK och Vico vann förstås) Dock behöver det balanseras till byns fördel på något vis.

-----


Men om du och några andra persiljestjälkar vill pröva att spela med normala regler kansche ja och nåra andra är me.
 
Top