Nekromanti The Matrix

Enligt min irnga mening, borde det göras ett The Matrix rollspel då man kan få spela en rebell eller en agent, älskar att se på dessa filmer, ettan har jag sett måååååååååånga gånger nu....=)
Trinity =) Neo =)
// Aralion Ravathon....=) Matrixfrälst :gremsmile:

Cybot

Mest spelbar
Tja, kanske det.

På Rollspelsmakar-forumet finns det i alla fall en tråd som diskuterar ett matrix stridssystem.

eNo

Veteran
Det finns redan ett par bra. Sök på 'matrix rpg d6' på google så lär du hitta en koverteing av Star Wars D6 till Matrix. Allt man behöver veta finns med. Inklusive regler.

Har du Alternity finns det också en konvertering som verkar mycket bra (har själv inte Alternity och har därför inte provat den.)

Rickard

Urverk speldesign
Själv börjar jag tröttna lite på allt flaxande, kickande och flygande.. Visst har det funnits ett tag men då låg det på en låt nivå.. När Matrix kom så ville alla ha wuxiafajter.. För er som också börjar tröttna så ta en titt på "Bourne Identity" med Matt Damon i huvudrollen.. Visst är det överdrivna fajter där också men de är mer jordnära.. Det som var skönt var att jag blev smått chocköverraskad över brutaliteten i striderna..

Hmmm, ja just det.. I övrigt är väl filmen rätt kass då den är så klyschig..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antar att folk kommer att tröttna smart och göra motsatsen till wuxia, alltså då en riktig rallarsving knockar allt

Ravingmoose

Veteran
Bourne Identity ja...

Hmm, kommer inte ihåg genom mycket av den, var ju ett tag jag så den på bio. Men vad jag minns mig var det kanske lite roliga (brutala) fajter. Men filmen är ju ruskigt dålig IMHO i övrigt så jag tänker då inte se den igen. Vilket jag säkert kommer göra med Matrix ngn gång i framtiden *spå*