Nekromanti [The Fog of War] Förslag på uppdrag?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,592
Location
Ereb Altor
När man skapar uppdrag i FoW väljer SL ett Mission och en Encounter samt skriver ner ett Objective. Encountern är hemlig men annat är känt av spelarna/RP.

Jag behöver lite förslag på olika uppdrag. Jag har en lista men vet inte riktigt hur vettig den är:

The mission
- Patrol, patrullera och kolla av omgivning. Om stöter på FI rapportera och vidta lämpliga åtgärder.
- Infiltrate, ta er bakom fiendens linjer med ett pecifikt syfte.
- Assault, anfall något
- Defend, försvara något
- Hold out, håll ut tills order eller möjlighet ger er tillfälle att dra er tillbaka.
- Recon, leta efter fienden och ta reda på hur stark han är.
- Seek and destroy, leta efter något/något och likvidera det.
- Withdrawal, dra er tillbaka.
- Ambush, överfall.
- Rescue, rädda någon eller något.

SL förbereder en encounter, som helst enkelt är fiendens styrka och order.
 
Överlag, vad tycker ni fattas för att skapa ett uppdrag:

The mission
Patrol
Infiltrate
Assault
Defend
Hold out
Recon
Seek and destroy
Withdrawal
Ambush
Rescue

Support available
None
Heavy artillery
Reinforcements
Air support

Enemy presence
Insignificant
Weak
Equal
Strong
Overwhelming
 
Bör du inte ha lite slumpmässiga händelser också som förändrar uppdragens parametrar?

Typ Recon mission upptäcker fientlig patrull med fångar.
Följer ni order eller överger ni Recon för Rescue?
 
Major Boothroyd said:
Bör du inte ha lite slumpmässiga händelser också som förändrar uppdragens parametrar?

Typ Recon mission upptäcker fientlig patrull med fångar.
Följer ni order eller överger ni Recon för Rescue?

Självklart! Bra idé. Finns det någon bra militär term för den typen av okända faktorer som man måste anpassa sig till i fält?
 
Måns said:
Enemy presence
Insignificant
Weak
Equal
Strong
Overwhelming

Enemy Status
Routing
Disorganized
Sedate
Vigiliant
Alert

Enemy Experience
Elite
Regular
Rear Echelon
 
Bra, jag bakade in det i komplikationer istället. Så här:

Tactical complications
- The enemy is better equipped than anticipated.
- The enemy is better trained than anticipated.
- The enemy force is greater than anticipated.
- There are civilians in the field of fire.
- Your unit is too spread out.
- You lost communications with HQ.
- You are surrounded.
- The enemy has prisoners of war with them.
- Your unit cause excessive collateral damage.

Fler förslag?
 
Måns said:
Fler förslag?
Tid är en viktig faktor i krig. Kanske något i stil med

-Reaching your position takes longer than anticipated
 
Möller said:
Måns said:
Fler förslag?
Tid är en viktig faktor i krig. Kanske något i stil med

-Reaching your position takes longer than anticipated

Engelsmännen har en trevlig term för när det blir oförutsedda problem med terräng eller fiendepositioner.

"Embuggerance"
 
Back
Top