The Flash trailern

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Det ser ganska bra ut! Flashpoint och stuff! Så kanske de rebootar universumet i en film med hjälp av the Flashs tidsresande? Vore väldigt DC.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Den enda Flash/Flash-kopian som bör resa i tiden är Zoom. Han är den ende vars tidsresande har gjort en story bättre.

I övrigt så är Flash-baserat tidsresande 100% trash.
 

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Joined
2 Jul 2022
Messages
740
Jag har så svårt för Ezra Miller, eller om det bara är hur regissören väljer att gestalta Flash på, som liksom stissig och överdrivet gäll och speedad bara för att hans superkraft är att han är snabb. Det känns som det mest banala och enkla sättet att förstå relationen mellan personlighet och superkrafter på. Ursäkta gnäll. Och han existerar väl heller inte hela tiden i sån där tjackad superfart, då skulle han ju bli vansinnig på riktigt.

Men jag gillade Flashpoint, eller i alla fall den animerade filmen. Men alltså DC:s filmuniversum känns som att det är dött. Sååå himla dött alltså, jag fattar inte att de håller på med det fortfarande. Jag gillade nya Batman, och Jokerfilmen, men det där försöket att kopiera Marvel, och göra ett "cinematic universe". Varje gång jag ser att de är igång med det fortfarande, med olika Harley Quinnfilmer och vad det är mer, Aquaman, så känns det som att se en kompis som har återfallit i självskadebeteende.

Ursäkta. Jag är i vanliga fall positiv eller tyst, och jag tyckte egentligen också att trailern såg lite fet ut. Med ja vad han nu heter igen, den förste Batman. Keith Murray heter han inte. Det är för sent på natten, jag går och lägger mig.

Men det har ju också gjorts av Marvel, med Spindelmannens olika skådisar.

Edit: Michael Keaton.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Det är lite kul att Michael Keaton gör detta efter Birdman som delvis handlar om lockelsen att sluta göra riktigt skådespelande för att istället bara göra en till dum superhjälte film :p
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Det är lite intressant att både DCs och Marvels filmuniversum ungefär samtidigt kom till punkten där berättelserna började handla om parallella universum, vilket tycks vara en oundviklig punkt i ett superhjälteuniversums liv.

1. Superhjältar uppstår.
2. Superhjältar upplever äventyr och slåss mot skurkar.
3. Superhjältar möter versioner av sig själva från alternativa världar, upplever äventyr och slåss mot skurkar.
4. Superhjältarna har nu besegrat onda versioner av sig själva, som visade sig vara deras egna barn från framtiden i en alternativ verklighet där sydstaterna vann det amerikanska inbördeskriget, nazisterna vann andra världskriget och Sverige vann slaget vid Poltava, och det är möjligt att de egentligen bara är kloner av sig själva, eller möjligen resultatet av en kärleksaffär mellan sig själva och alternativversioner av sig själva av motsatt kön, eller att de är sina egna skurkar som fått sina minnen raderade och tvingats byta skepnad av en demon som skapats i en värld där alla superhjältar blev onda och utplånade allt liv och nu reser runt mellan världarna och utplånar alla superhjältar för att den tror att det är rätt, men demonen kanske bara är en fantasivarelse som tänkts ut av en autistisk pojke med enorma superkrafter som han inte känner till, och han är son till den första superhjälten på jord-12, som egentligen är vår värld och superhjältens existens har raderats från vår historia av hennes ärkefiende, och allting är helt obegripligt för alla utom de mest fanatiska fanboys, och alla genomsnittliga läsare har dumpat skiten för länge sedan.
5. Någon kommer fram till att vi måste göra en crossover som löser allt det här. Sagt och gjort!
6. Någon författare tycker att någon av de dumma idéerna från 4 var skitbra och återintroducerar den med en långsökt förklaring som gör allt ännu mer obegripligt, och punkt 4-6 upprepas om och om igen med kortare och kortare tidsintervall tills kontinuiteten är så tung att den kollapsar till ett svart hål.

Men trailern såg bra ut.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Jag får känslan av trailern att det här kan komma att bli den sämsta DCEU-filmen to-date. Först kände jag mig nödgad att se den ändå, inte for Michael Keaton och såntdär uppenbart multiverse fan-service stoff, utan för att Supergirl är med. Och jag konsumerar slaviskt Supergirl.

Sen inser jag att det är Superwoman, som från trailern att döma är precis lika gravallvarlig och skitnödig som Snyders Stålmannen.

Suck...
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Det är lite kul att Michael Keaton gör detta efter Birdman som delvis handlar om lockelsen att sluta göra riktigt skådespelande för att istället bara göra en till dum superhjälte film :p
Också kul att han spela Vulture sen i en Spidermanfilm. En faktiskt Birdman.


Angående flash så såg trailern kul ut. Men jag har gett upp på dc helt. De behöver reboota vilket de ska göra... men ändå inte.

Det kommer en till Joker, tror det kommer fler batman som inte är en del av main universat, superman dök upp i Black adam men ska nu bytas ut. De är ett gäng åsnor som styr där.

Sen känner jag att marvel pumpar ut så mycket superhjältegrejer så det räcker att följa dem.

Med det sagt, lite gåshud när gamla Batman temat spelades... (sen varför en snubbe som springer så snabbt att han kan resa i tiden behöver hjälp från en gubbe som kastar metal boomeranger och har en stel nacke kan man ju fråga sig)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Med det sagt, lite gåshud när gamla Batman temat spelades... (sen varför en snubbe som springer så snabbt att han kan resa i tiden behöver hjälp från en gubbe som kastar metal boomeranger och har en stel nacke kan man ju fråga sig)
Det är för att Batman förberett sig på att det ska komma en speedster från ett annat universum som skriver om tiden, och har ägnat lång tid till att förbereda en lösning på just det här problemet.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,882
Jag har inte läst serien Flashpoint men gillade verkligen den animerade filmen Flashpoint Paradox! Vet inte om det är samma som serien? Hursomhelst, jag är pepp inför detta! Jag är extremt svag för alternativa verkligheter, det finns något riktigt kittlande med det temat! Det finns ju en risk att det bara bli fanservice, men de lyckades undvika det i båda Spider-Manfilmerna med detta tema, så hoppas de lyckas här med! 😊
 
Top