NYHET The Enemy Within - sista delen släppt i PDF

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
Nu har Cubicle 7 släppt Enemy in Ruins, den sista delen till The Enemy Within Remastered, i PDF-format.

Läs mer här:


Detta avslutar alltså C7:s uppdatering av den klassiska kampanjen The Enemy Within. Nu kommer de att fokusera mer på nytt material. En monsterbok är på gång, till exempel men exakt när den kommer ut är inte sagt ännu.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Nå, det är väl inte slut förrän de lyckas släppa Companion-volymen också. Men likväl: för bara ett år sedan var jag ärligt talat inte övertygad om att den nya versionen skulle bli färdig alls.

Och hur "färdig" den är kan man ju diskutera. Jag skulle säga att även om den nya versionen ger en hel del användbara verktyg och pusselbitar är den inte definitiv på något sätt. TEW-kampanjen är och förblir en fixer-upper.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Ser gärna en recension på den vid tillfälle.
Jag kommer till det, vilket år som helst... ;)

Skämt åsido: när jag har harvat mig igenom att skriva något om alla delarna tänkte jag dessutom göra någon sorts återblick / överblick över alla de olika officiella och inofficiella finalerna till kampanjen. Jag lär ändå behöva skriva min egen avslutning då jag inte är helt nöjd med någon av dem...
 
Top