Nekromanti The Book of Eldritch Might

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Moss!

Är det någon som tjackat/läst Cooks "The Book of Eldritch Might" från <A HREF="http://www.montecook.com" target="_new">http://www.montecook.com</A>? Var den bra?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Jag gillade den. Kostade 50 kronor och jag var väldigt nöjd med vad jag fick för de pengarna. Ingen fluff eller utfyllnadstext vilket jag tyvärr tyckte att Sword & Fist och Defenders of the Faith hade för mycket av. BoEM har 34 sidor med konkreta regelmekaniker utan extra babbel för att skjuta upp sidoantalet (36 sidor med fram- och bak-sida).

Tillbaka till innehållet:

* 8 nya Feats var av 1 är en Item Creation Feat (etch object rune) och de övriga 7 är sk Eldritch Feats, ett nytt koncept påhittat av Monte, i still med Divine Feats i Defenders of the Faith. Dessa Feats är huvudsakligen för lite higher level Arcane Spellcasters.

* 3 Prestige Classes;
- Embermage, mäktig arcane spellcaster med en del udda och skräckinjagande eldskrafter.
- Graven One, arcane spellcasters som täcker sin kropp med runtatueringar vilka ger dem extra krafter.
- Mirror Master , fjärrskådande arcane spellcasters som använder speglar för att påverka och läsa tankar hos folk och fä.

Speciellt Embermage NPCer kommer jag att ha mycket kul med i min kampanj. Tror nog de flesta spelare börjar rysa när deras karaktärer träffar på en Embermage för första gången och han börjar använda sina bizarra eldskrafter.

* 63 nya spells. Bokens höjdpunkt. jag använder redan en del av dessa i min kampanj. Användbara och helt i stil med de spells som finns i PH.

* 40 nya magiska vapen och föremål. Samma sak här. Mycket användbart. Många av dessa är också hyfsat orginella.

* 19 Magic Poisons. Nytt koncept igen. Sätter en ny dimension på Assassins helt klart :gremwink: Vanliga Poisons i DM's Guide var jag i alla fall lite besviken på. Monte's Magic Poisons är roliga och farliga ...

* 8 Artifacts. Tja, jag använder själv inte Artifacts alltför ofta i mina kampanjer.

* 1 Monster Template: Magical Constructs. Nu är det inte bara Golems du kan stöta på utan i stort sett vilken autonomisk varelse som helst kan skapas med denna nya Template. Mycket cool och användbar.

Personligen anser jag detta D20 supplement vara det mest prisvärda och användbara som jag sett hittills. Alla som spelar Wizards och Sorcerers i ditt spelgäng kommer nog att hålla med. Uppföljaren, Book of Eldritch Might 2 kommer att inrikta sig på Bards. Detta bådar gott för om något yrke i Core Rules behöver en power boost så är det Bards. Monte är en bra designer, tro inte skeptikerna. Det är dessutom han som skrivit stora delar av nya DM's Guide för att inte tala om att hans namn står på några av mina gamla Champions supplement =)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Fanken, det låter riktigt intressant det där. Kostar den inte mer än 5 dollar? Det är ju överkommligt, minst sagt.

Ja, överkommligt om man inte är arbetslös och luspank, som undertecknad. :(

Någon som har ett jobb till mig, månne?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Jobb

Bli tidningsbud om du klarar av att jobba 2-3 timmar/natt. Sådana söks nästan alltid, speciellt under sommaren. Hyfsad timpenning.
 
Top