Nekromanti Thaumaturgy kontra Flashiga discipliner

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Assamites + Camarilla = Sant [OT]

Japp jag är nästan säker till 150% att han sa så i chatten för det var en 7hellskottas långt utdrag om dom skulle får en justicar och sånt... lite häftigt att det står i Assamite boken. Har inte läst den. Har fullt upp men Lasombras /images/icons/smile.gif

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Fortsättning...

"Jag tycker att Obtenebration passar dom perfekt, Klan Lasombra är en fallen klan och dom håller sig till mörket. Vilket innebär att dom lär sig manipulera mörkret. jag tycker det är fullt nog med stämmning när det börjar flyta ut massivt mörker ifrån Lasombras ögon, öron, näsa, mun och ev. sår som sedan blir till ett kompakt mörker där ingtenting hörs eller syns."

Självklart PASSAR Obtenebration klan Lasombra som hand i handske, men den är inte så "disciplinig" utan vissa modifikationer. Nivå två, sfären av kompakt mörker, väller inte ut ur Lasombrans kropp utan kan skapas en bit ifrån honom eller t.o.m. utanför hans siktlinje. Däremot liknar den mer en discipline om den väller ut ur honom själv och sedan färdas till sitt mål... då är den mer instinktiv än fantastisk.

Däremot trean... en tentakel skapas ur en skugga, vare sig det är ur Lasombrans näsborre eller "under bordet på andra sidan rummet". Det känns mer som en Thaumaturgy-effekt. Ändringar, någon?

För att inte tala om de nya Obtenebration-effekter som nämns i Clanbook Lasombra... med en ritual skapar man en lite mörkervarelse som kan röra sig fritt? Det ger en större bredd åt disciplinen, men instinktiva förmågor ska fanimig inte ha någonting med ritualer att göra.

"Jag tycker även här att Chimistry är naturlig till klan Ravnos. För om man ser på WW skapande av klanen, så är klan Ravnos zigenare och lurendrejare. Vad skulle annars passa dom bäst om inte att dom kunde skapa illusioner för att lättare kunna utföra sina elaka gärningar..."

Visst, återigen passar den, men stämningsmässigt är det ingenting som skiljer den från illusionsmagi.
 

Absimiliard

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
26
Location
Trollhättan
Re: Assamites + Camarilla = Sant [OT]

Mycket interesant, jag får nog sätta mig och läsa igenom klanböckerna helt. (har bara läst historie delen på ett par)

Läste alla de gamla klan böckerna, men det har ju hänt en hel del så det är väl dags att ta sig lite tid till en upgradering av hjärnkontoret. /images/icons/smile.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Girov är faktiskt riktigt gammal!

Inte bara det, han är koldun också. Kommer med niven direkt!

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Tzimisce.

I kampanjen där Girov föddes utspelade det sig något slags maktspel mellan voivodatet och koldunerna. Jag minns inte riktigt allt, men det var mycket problem iallafall. Diomedes kan nog upplysa dig.

Nuförtiden är ju Koldunic Sorcery på väg tillbaka inom Sabbaten. Som en statuspryl, typ. Läs Blood Magic.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jo, det stämmer.

Kain kan ju göra vad fan han vill iallafall.

Det står ju i Time of Thin Blood om "inceptors", 14-15:e generations vampyrer som har utvecklat helt nya Disciplines. Vissa dessa är t.o.m mäktigare än dem som redan finns, t.ex. att få folk att somna genom att bara titta på dem (level 1).

Antedeluvianerna och vissa 4:e generationer kallades också för inceptors när det begav sig.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Sant helt enkelt [ot]

Jag har också läst chatten och ja det står att Assamits ska gå med i Camarillan, en liten grupp då altså.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: Sant helt enkelt [ot]

visst ska det bli kul med ett gäng att Assamits i Camarillan /images/icons/smile.gif
 
Top