Nekromanti Terje

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag heter Terje Nordin och postade oregelbundet / lurkade på det gamla forumet.

Mina rollspelsintressen lutar i första hand mot spel med (mycket) enkla regler, antingen i form av OSR eller indie/hippieflum, men jag spelar en hel del "vanliga" mainstreamspel också. Jag föredrar fantastiska genrer, i synnerhet transhumanistisk SF, sword & planet, sword & sorcery, post-apocalyps, weird fiction, skräck och Lovecraft-inspirerade grejer. Realism, vaniljfantasy och allt för sockersöta grejer får mig att tappa intresset.

Jag har varit med och författat några svenska rollspel, Tellus och Sägen. Just nu är jag med och skriver Svärd & Svartkonst, en svenskspråkig osr neoklon med inriktning sword & sorcery, science fantasy och weird fiction.

Vid sidan av rollspelen jobbar jag som bibliotekarie och spelar in noise (som Cog Null).

Blog om Svärd & Svartkonst: http://svardochsvartkonst.wordpress.com/

Engelskspråkig osr-blog som jag är med på: http://cavernsmeasureless.wordpress.com/
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Författare: HP Lovecraft, Clark Ashton Smith, Robert E Howard, Jack Vance, Leigh Brackett, Alastair Reynolds, Hannu Rajaniemi, Philip K Dick.

Tv-serier: True Detective, Game of Thrones, Orange is the new black, Äkta människor, Pscychoville, League of gentlemen.

Film: Bladerunner, Akira, Ghost in the Shell, Tetsuo, Pi

Musik: Govgernment Alpha, Incapacitants, Merzbow, Vivenza, Linija Mass, Macronympha, Autachre, Dead Can Dance, Front 242, Frontline Assembly, Skinny Puppy, Cat Rapes Dog, VNV Nation, Covenant, Sisters of Mercy, Tangerine Dream, Jean-Michel Jarre

Konstnärer: Zdzislaw Beksinski, Michael Whelan, Tony DiTerlizzi, Virgil Finlay, Aubrey Beardsley
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,653
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Första rollspel: Stjärnornas krig (star wars d6)

Längsta kampanj: Tribe 8, ca 12 år av episkt lidande och ångest.

Mest spelat: Förmodligen olika variationer på Call of Cthulhu.

Några favoriter: OSR-D&D (Moldway är förmodligen sweet spotten) och kloner (SW och LotFP), Call of Cthulhu, Mutant, Archipelago, Microscope, Itras by, Spelet om Morwhayle.

Ser fram mot: Mutant: År Noll och Svenska Kulter.
 
Top