Nekromanti Tecknare sökes

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Jag söker professionella tecknare till nya Alltid Attack-anknytna projekt. Intresserade hör av sig med arbetsprov i jpg-format via e-post (ej över 2 MB stora brev). Vill se prov på förmågan att teckna mörkare nutidsmiljöer (för Splatter m.m.) såväl som sagolika varelser av klassiska mått. Även andra typer av bilder är välkomna.

Jag e-postas lämpligen på splatter@alltidattack.com. Intresserade av Splatter besöker förslagsvis hemsidan (öppnas i nytt fönster).

Tips om bra tecknare emottages också, gärna via forumet. Svenska eller i värsta fall nordiska.

Tack på förhand. /images/icons/frank.gif
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Inte för att jag är nyfiken...

Med professionella tecknare, menar du att det är pengar inblandade?
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Inte för att jag är nyfiken...

Det var väl lite nyfiket ändå? ;)

Ja. Ersättning utgår för beställda illustrationer. Skulle väl inte kalla det bra betalt, den är mer symbolisk än lockande, men visst finns den.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Sanningen kommer fram! [NT]

NT = No Text, nämligen ingen text alls! /images/icons/yikes.gif
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Inte för att jag är nyfiken...

Intresserad. Är dock hyfsat upptagen, så jag behöver veta vad du vill ha ett tag i förväg.

Men så vitt jag har sett på hemsidan verkar det som om du är ute efter någon form av manga-stil. Sånt har jag faktiskt aldrig gett mej in på.

Maila mej hur som helst
Gman@trust-me.com

/Mask
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Arbetsprover

Mangastil? Njae, vill jag väl inte påstå att det är. Alls faktiskt. Heh. Fast å andra sidan skall jag inte påstå att jag är så vitt bevandrad i mangavärlden så... Nåja, det har aldrig varit tanken med bildupplägget.

Hursomhelst, vill se lite arbetsprover. E-posta till splatter@alltidattack.com som sagt. Ej över 2 MB tack. Ser fram emot dem!
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Svarar mig själv, tackar och tjoar

Vill passa på att tacka för alla arbetsprov och tips. Det finns dock fortfarande rum för fler så om du gått och funderat på om du skall skicka in din senaste bild så har jag svaret åt dig: ja.

Se originalpostningen för riktlinjer. Tack på förhand!
 
Top