Nekromanti Tatooine "på riktigt"

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Port Kad, The Rim
Sum Caligini said:
Är detta samma plats som delar av de första filmerna spelades in (del 4-6)?
Gissningsvis ja -- jag önskar dock att artikeln hade varit tydlig på denna punkt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det som imponerar mest är att det faktiskt är ett filmkuliss-bygge som fortfarande står kvar efter nästan 40 år (filmen hade premiär 1977 så gissningsvis spelades det in 1975).
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Så vad handlar det här om, annat än att driva trafik till din blogg? Kan du sammanfatta lite? Jag känner inte för att klicka vidare, och tycker det är direkt oartigt att göra såna inlägg (eller kanske jag skulle börja göra alla mina inlägg via min blogg också, så alla får trycka sig vidare dit?).
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
anth said:
Det som imponerar mest är att det faktiskt är ett filmkuliss-bygge som fortfarande står kvar efter nästan 40 år (filmen hade premiär 1977 så gissningsvis spelades det in 1975).
Lucas was able to get the scenes he needed, which appear in "Star Wars" movies "The Phantom Menace" and "Attack of the Clones."
jag gissar att det uppbyggt på nytt för de nya filmerna
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Port Kad, The Rim
Robban said:
Så vad handlar det här om, annat än att driva trafik till din blogg? Kan du sammanfatta lite? Jag känner inte för att klicka vidare, och tycker det är direkt oartigt att göra såna inlägg (eller kanske jag skulle börja göra alla mina inlägg via min blogg också, så alla får trycka sig vidare dit?).
Den här typen av inlägg har jag faktiskt ingen lust att bemöta. :gremsuck:
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
>>>

(Edit: Hade det dödat dig att skriva om vad inlägget handlade om? Det är mest det jag reagerar på; bara en länk, ingen beskrivning alls. Det är lite som spam fast i forum-form:
- gå hit!
- Varför?
- Det får du inte veta!
Det hade ju räckt med en enda mening. Typ "Jag visar bilder från filmsetet" eller vad det nu handlade om. Men du kostar inte ens på dig det, du bara slänger iväg en länk och tycker att folk ska trycka sig vidare. Oartigt.)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Robban said:
Så vad handlar det här om, annat än att driva trafik till din blogg?
Forumet är Promotion, så man kan tänka sig att det handlar om just promotion för bloggen.

/Magnus
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Robban said:
>>>

(Edit: Hade det dödat dig att skriva om vad inlägget handlade om? Det är mest det jag reagerar på; bara en länk, ingen beskrivning alls. Det är lite som spam fast i forum-form:
- gå hit!
- Varför?
- Det får du inte veta!
Det hade ju räckt med en enda mening. Typ "Jag visar bilder från filmsetet" eller vad det nu handlade om. Men du kostar inte ens på dig det, du bara slänger iväg en länk och tycker att folk ska trycka sig vidare. Oartigt.)
Har du tandvärk eller nåt?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,559
Location
Fallen Umber
Arfert said:
Robban said:
>>>

(Edit: Hade det dödat dig att skriva om vad inlägget handlade om? Det är mest det jag reagerar på; bara en länk, ingen beskrivning alls. Det är lite som spam fast i forum-form:
- gå hit!
- Varför?
- Det får du inte veta!
Det hade ju räckt med en enda mening. Typ "Jag visar bilder från filmsetet" eller vad det nu handlade om. Men du kostar inte ens på dig det, du bara slänger iväg en länk och tycker att folk ska trycka sig vidare. Oartigt.)
Har du tandvärk eller nåt?
Det var väl lite onödigt? Den här diskussionen har ju funnits tidigare, om att det är bra att inlägg faktiskt också har innehåll, men då handlade det förstås inte om just promotionforumet (eftersom det inte fanns då). Men ändå.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nej det var inte ett dugg onödigt. Det var ett trist påhopp. Trista påhopp får sarkastiska svar.

Jag gillar inte påhopp. Då blir jag sur. Tyckte också att man kunde gissa vad det handlade om, tatooine finns ju bara i Tunisien. IRL.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,559
Location
Fallen Umber
Jag menade bara att jag tycker att man kan ha förståelse för att diskussionen förs, eftersom vi hade samma diskussion för sju år sedan. Däremot finns det nu naturligtvis ett utmärkt svar, vilket är "det här är promotionforumet, om du uppfattar det som att jag promotar min blogg är det inget problem i det!".

(För övrigt är jag ett fan av Mekanurgs blogg.)
 
Top